Förvara täcken-i vad?

finapina

Trådstartare
Vad förvarar ni hästens täcken i? Klädpåsar? Vacuumpåsar?Dom ska förvaras en längre tid och jag vill att dom är täta så inga möss o dyl kommer åt.
 
IMG_7887.jpeg

Såna här förvaringspåsar eller liknande tycker jag funkar bra
 
Jag har en sån här stor förvaringsväska från hööks, den rymmer väldigt mycket men blir tung och otymplig.
Har även mindre varianter från horse guard som rymmer typ 4-5 täcken beroende på tjocklek. De är bra tycker jag, har en för varje häst så lätt att leta fram täckena.
Men det finns flera varianter på ikea eller biltema.

IMG_5193.jpeg
 
Jag har en sån här stor förvaringsväska från hööks, den rymmer väldigt mycket men blir tung och otymplig.
Har även mindre varianter från horse guard som rymmer typ 4-5 täcken beroende på tjocklek. De är bra tycker jag, har en för varje häst så lätt att leta fram täckena.
Men det finns flera varianter på ikea eller biltema.

Visa bifogad fil 150180
Har likande från strömsbergsgård till mina täcken, uppdelat utetäcken, stalltäcken och övriga täcken. Skönt att ha lite ordning.
 
Jag har en stor aluminium-låda som är gjord för transport/flygtransport. Själva lådan väger inte så mkt(bra vid flytt) och rostar inte. Garanterat musfritt och jag får plats med ca 20 täcken i den utan problem.
 
Jag har 65 liters vattentunnor med tillhörande lock till både täcken och schabrak ända som håller bort mössen. Har även en gammal frysbox som jag tidigare förvarade foder i nu endast täcken.
 
Jag har plastlådor, fungerar fint. Dock förvarar jag inte täcken längre än off-säsongen. (Dvs när flugtäckena hänger framme på täckeshängare ligger vintertäckena i lådor och vice versa)
 
Vi förvarade täcken i väskor av tjockare tyg med dragkedja från Shires. De låg ute i ett höförråd med presenning som tak över vintern, luktade inte mögel och inga möss eller råttor som tuggat på dem. Då var alla täcken ren tvättade innan dock.
 
Både täcken och schabrak i ovan nämnda påse Dimpa från Ikea. 1-2 täcken i varje så jag ser vad som ligger i, 4-5 schabrak tillsammans. Sen förvaras ju dessa påsar i stängd garderob i stallet eller på hylla i vårt garage.
Gillar påsen då det är lätt att bära med sig täcket och det håller sig rent tills det ska användas (kan ligga på "vänt" i bilens bagageutrymme vid behov).
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är på väg och ska sälja min häst. Tänkte fråga vad hon som har haft honom på foder och även är den som köper vill ha för saker...
Svar
2
· Visningar
404
Senast: WildHorse
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 028
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 165
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
765
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp