Förvånad mamma!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Sar

Trådstartare
I morse skulle jag knäppa tryckknapparna på min ena 1,5 åring (Saga) medan min andra (Engla) tittar på "-1,2,3,4,5,6,7.... och så sägen Engla "åtta". Jag hade ingen aning om de att hade snappat upp siffror:bump: :love: :banana:

Har ni andra blivit förvånade nyligen?
 
Sv: Förvånad mamma!

Min sambo blev riktigt förvånad när vår 4åring helt plötsligt sitter o säger "027" osv.. Det visade sig att han läste siffrorna på ett godispaket :D :banana: Lillgrabben förvånade mig när vi var på 4års kontroll o han räknade till 5 på engelska.. Har ingenaning om vart han lärt sig det :confused:
 
Sv: Förvånad mamma!

Har en lika gammal, tycker att det bara rasar in ord just nu, för två veckor sedan var det bara "mamma","pappa" "dricka" och "äpple" nu det sista har det bara rasat in ord...tror han kommer på en 3 nya varje dag som jag inte hade en aning om att han uppfattat.

Roligt att han kommit igång.
 
Sv: Förvånad mamma!

Vi har en liten kille på förskolan som är ca 1,5 år. Han pratar knappast, förutom att han glatt säger "hej" och "titta där!". När jag stod och hängde upp våta saker i torkskåpet häromdagen kom han tultandes bort till mig. Jag sa inget till honom, och stod bara tyst och väntade på vad han tänkte göra. Han tog sina vantar och stoppade in dem på den lägsta "hyllan" i torkskåpet!

Det är egentligen ofattbart vad riktigt små barn kan lära sig väldigt tidigt bara av att observera sin omgivning... Folk underskattar små barns kapacitet hela tiden, pga av att de kan uttrycka så lite av sin kunskap i ord. Ibland får små barn tyvärr bli vittne till riktigt otrevliga saker, och folk tror då att de är för små för att förstå innebörden eller att komma ihåg. Tänk på en 1,5-åring som får se sin pappa misshandla mamman...:crazy: Med tanke på vad jag just berättade om vantarna och torkskåpet kan man ju förstå att en 1,5-åring snappar MYCKET runt omkring sig!
 
Sv: Förvånad mamma!

Jo, talet har lossnat för våra små också men de fixar ännu inte alla ljud. Men det märks att talet intresserar dem mer nu än tidigare.
 
Sv: Förvånad mamma!

Jo, små barn lär sig och förstår betydligt mer än vad man själv kan tänka sig. Det är väl därför man blir så tagen på sängen när de agerar på ett annat vis än vad man föreställt sig.
Jag märker att mina små älskar att "hjälpa till" och är mycket noga med att var sak har sin plats. Jag tror små barn och autistiska personer har en hel del gemensamt när det gäller iakttagandet av omgivningen och tryggheten i att allt är lika som tidigare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 438
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 741
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 882
Senast: Gunnar
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 232
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp