Förvärkar & blödning!

Linda.B

Trådstartare
Tidigare idag drabbades jag av kraftig magvärk :mad: påminde om mensvärk. Under tiden jag satt i soffan kände jag att det blev lite varmt & blött i byxorna. När jag kom in på toaletten och skulle "kolla" vad som hänt, var trosorna blodiga :cry:

Under tiden jag försöker tvätta mig kommer sambon hem och ser vad som hänt. Under tiden jag gör mig i ordning ringer han barnmorskan och vi får komma direkt.

Blödningen gav sig själv innan vi hann iväg. När vi kom dit klämde & kände hon samt gjorde ett ultraljud. Allt var bara bra med bebis, hon var frisk, pigg & levde apa där inne :)

Hon berätta att under en graviditet ändrar slidan sig och blodflödet genom, och trycket på, de små blodkärlen ökar. Men det kan också bara vara så att ett av dessa pyttesmå blodkärl har gått sönder, kanske av ren ansträngning eller vid sex :angel: eller bara av det ökade blodtrycket.

Magvärken jag kände var förvärkar, som var vanligt i slutet av graviditeten. Nu i kväll mår jag jättebra!

Någon mer som råkat ut för detta? Mvh Linda
 
Sv: Förvärkar & blödning!

När jag väntade vår minsting så hade jag mensliknande blödningar i början av grav... Men när jag hade *funderar* öhh ca3-4 veckor kvar eller nåt så fick jag en ganska kraftig blödning och åkte in. Resulterade i beredskap för akutsnitt då även livmodertappen var helt utplånad samt att jag hade ganska ont på ett och samma ställe i magen som på UL visade sig vara precis där kanten på moderkakan låg. Så jag fick medicin samt sängläge på bb... Hade också mycket sammandragningar av lite kraftigare art. Blödningarna upphörde efter någon dag.

Hon föddes den 2 dec istället för vid Lucia. Allt gick bra!


Gira :banana:

-Vilken vecka är du i?
 
Sv: Förvärkar & blödning!

Det kan vara en öppningsblödning också, att det precis börjar spricka upp lite inför förlossningen :angel:

Så startade båda mina, några veckor för tidigt ;)
 
Sv: Förvärkar & blödning!

Jag var inne på förlossningen två ggr innan det var dags, pga av blödningar.

De avtog av sig själva och man hittade ingen orsak till dem.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 107
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 546
Gravid - 1år Jag fick i fredags veta att min graviditet avstannat och fostret slutat utvecklas. Var då i vecka 10+0. Fick en ny tid hos läkare...
Svar
8
· Visningar
2 674
Senast: Mirtai
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 410
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp