Första ultraljudet idag. Helt otroligt!

I

ImFabulous

Jag bara måste dela med mig av min himmelska upplevelse idag.
Är bara i vecka 10+1 men gjorde ultraljud redan idag!
Den lilla krabaten har redan små händer och fötter, med fingrar och tår. Slog med händerna hej vilt. Och man kunde se hur hjärtat slog.

Bebisen är 31.8 mm lång från huvud till stjärt.

Detta måste vara det allra mest underbara en människa kan uppleva!
 
Sv: Första ultraljudet idag. Helt otroligt!

Detta måste vara det allra mest underbara en människa kan uppleva!

Vad spännande! Jag är i vecka 10 idag så vi kommer väl föda ungefär samtidigt! Vi kommer göra UL i v 18. Tänk att den där lilla jordgubben därinne redan är nästan en hel människa!
 
Sv: Första ultraljudet idag. Helt otroligt!

Gratulerar! Jag svävade på moln efter min första titt på den lilla räkan. Nu är den över 30 cm lång, ofattbart!
Lycka till!
 
Sv: Första ultraljudet idag. Helt otroligt!

Jo visst är det ofattbart hur snabbt de växer!

Min "lilla räka" är ju 80cm lång och försöker lära sig äta med sked nu, och jag tycker inte ens det var länge sedan jag såg det där rosa strecket på stickan! :love:
 
Sv: Första ultraljudet idag. Helt otroligt!

*KL*

Stort grattis till allaer som går i väntans tider! Kan ju upplysa om att mina två barn ser ut precis som på ultraljudsbilderna :D

*faktiskt - skojar inte*
 
Sv: Första ultraljudet idag. Helt otroligt!

Ja, visst är det härligt :love: :love:

Vi var på UL för ett par veckor sedan, och de bilderna sitter nu i ett album som jag tittar i ibland, för att verkligen fatta att sprattlet i min mage inte bara är sprattel, utan en hel liten människa, som kommer ut om ca 4 månader!
 
Sv: Första ultraljudet idag. Helt otroligt!

Är bara tvungen att lägga in en bild på ultraljudet! :love:

Ultraljudv10_pil.jpg
 
Sv: Första ultraljudet idag. Helt otroligt!

Det är fantastiskt, det där lilla knytet ska komma ut som en liten människa :banana:
 
Sv: Första ultraljudet idag. Helt otroligt!

Åh vad barnsjuk jag blir nu!
 
Sv: Första ultraljudet idag. Helt otroligt!

Visst är det härligt! Får man fråga varför du gjorde ett UL så tidigt?

Jag gjorde UL i v.14 (Felräknad 4 veckor) och min lilla var då 7 cm lång och 2 cm mellan öronen :D De växer snabbt de små liven!
 
Sv: Första ultraljudet idag. Helt otroligt!

Jag har mått så fruktansvärt illa och behövde ett sjukintyg att ge till min arbetsgivare. Och när vi ändå gjorde UL frågade jag om jag inte kunde få ta med mig en bild hem :D
 
Sv: Första ultraljudet idag. Helt otroligt!

Vad underbart! Har gjort ett tidigt ultraljud i v. 8, det var häftigt att se hjärtat slå annars såg det mest ut som en amöba ;)

Ska verkligen bli spännande att göra ett "riktigt" UL om några veckor!
 
Sv: Första ultraljudet idag. Helt otroligt!

aha :) vi fick oxå med oss 2 bilder hem från vårt UL :) Gratis *hihi* Fast vi får betala för dem i v.18 :p
 
Sv: Första ultraljudet idag. Helt otroligt!

Jag hörde något om det också, att man får betala för bilderna! Varför det? och vad kostar dom ?
 
Sv: Första ultraljudet idag. Helt otroligt!

Jag hörde något om det också, att man får betala för bilderna! Varför det? och vad kostar dom ?

Det är väl rätt okej att man får betala kan jag tycka. För bilderna kostar ju att tillverka. Och de behövs väl knappast för att vårda kvinnan rätt under graviditeten utan är ju snarare något som föräldrarna vill ha som roligt minne. Själva ultraljudet görs ju för att kontrollera att allt ser bra ut och det kan ju finnas en vits med. Att däremot skriva ut bilder finns väl knappast någon medicinsk vinst med.
 
Sv: Första ultraljudet idag. Helt otroligt!

Det var mer så att jag undrade varför bilderna kostar längre fram i graviditeten. Fick min bild gratis.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 961
Senast: Migo
·
Småbarn Jag tänkte först skaffa ett anonymt konto, men jag orkar inte. Det är ju heller inget att skämmas för tänker jag (försöker jag tänka)...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 149
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har under våren följt en webbkamera över ett havsörnsbo. Jag har aldrig tidigare känt någon lockelse av att följa såna webbkameror...
Svar
2
· Visningar
1 208
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 508
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp