första ultrajudet??

Status
Stängd för vidare inlägg.
G

gwennie

när bokade ni det och när ska man dit? jag är i ca 6-7veckan och funderar på när jag ska ringa
 
Sv: första ultrajudet??

Jag var på inskrivning hos BM i vecka 11, därefter fick jag boka tid till UL som blir av när jag är i vecka 18. Lite väl sent tycker jag, men helt normalt där jag bor...
 
Sv: första ultrajudet??

Samma här, barnmorskan skickade en remiss efter inskrivningen och så fick vi en tid i vecka 19 ungefär. Mellan vecka 16 och vecka 20 verkar vara det vanliga spannet för "stora ultraljudet".
 
Sv: första ultrajudet??

Under inskrivningen sa BM att man kunde boka UL-tid.
Fick min tid i vecka 18/19 (minns inte nu).
 
Sv: första ultrajudet??

på inskrivningen hos BM blev jag informerad om att jag skulle på UL i v. 17-19. fick senare en kallelse från KS med datum och tid. alltså ingenting jag behövde boka själv.
 
Sv: första ultrajudet??

FridaJ skrev:
på inskrivningen hos BM blev jag informerad om att jag skulle på UL i v. 17-19. fick senare en kallelse från KS med datum och tid. alltså ingenting jag behövde boka själv.
Samma för mig. Bi fick en tid automatsikt.
 
Sv: första ultrajudet??

När jag var i ve 7 så gjorde min gynekolog ett vaginalt ultraljud, mest för att konstatera att jag var gravid. Redan då kunde hon se att jag väntade tvillingar. Jag skrev in mig på mödravården i ve 12. Sedan så ville jag inte vänta till ve 18 när första ultraljudet var utan jag gjorde ett vul till i ve 14. Mest för att se om båda fostren fanns kvar.

Kallelse till ultraljudet i ve 18 kom automatiskt från KK i Lund.

/Timsetim
 
Sv: första ultrajudet??

Vilken lyx att automatiskt bli kallad till ultraljud!
Nej, i landstinget jag hör till måste man ringa och boka själv (v. 18-19) och om man vill ha ett ultraljud tidigare, på grund av oro, blödning eller tidigare missfall, är det blankt NEJ!!

"Inte vår policy" heter det...:confused:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: första ultrajudet??

du får all info då du skrivs in på din mvc :-) antingen kallas du till UL eller så måste du boka själv :-)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 218
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 142
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 705
Senast: Inte_Ung
·
Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
660
Senast: trazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp