Förlåt mig rottweilerälskare

Sv: Förlåt mig rottweilerälskare

På vilket sätt menar du att pappans position påverkar att ts inte kunde kalla in sin hund?
Fast det är klart, hade pappan varit precis bredvid hade han kanske kunnat "sparka undan" hunden för att skydda barnet.

Åh andra sidan då hade nog inte pojken reagerat som han gjorde och då hade min hund inte tyckt att det var en kul lek dom hade ihop.

I övrigt så förstår jag inte hur ni kan påstå saker om hur jag tycker och känner, FAST jag skrivit att så är det inte i hur många sidor nu. :confused:
 
Sv: Förlåt mig rottweilerälskare

zzzzzzzzzznark......

Visst var det klumpigt formulerat av ts i vissa lägen, självklart ska barn kunna vara på badplatser, men jag är så trött på er och era pekpinnar, gör ni aldrig misstag alls? Ni är så tråkiga och bittra så man blir trött av att bara se era avatarer snart.. Ts skäms ju redan och iser att detta inte får hända igen, ändå ska denne sågas jäms med fotknölarna för att ni ska få kunna skrävla och bevisa hur grymma ni är på hunduppfostran..det är liksom inte kul att vara i det här forumet längre.

Er och era jävla pekpinnar :confused:

Vänder du dig till Gnist eller till alla som svarat i tråden. Vi är trots allt en hel del som förstår att misstag kan ske.
Diskussionen som följde handlar inte om misstaget att ha hunden lös :)
 
Sv: Förlåt mig rottweilerälskare

Diskussionen som följde handlar inte om misstaget att ha hunden lös
Vad handlade den om, om inte det var att jag hade min hund lös?
 
Sv: Förlåt mig rottweilerälskare

Det har jag ju skrivit till dig :)

Många uppfattar dina inlägg som så att du gärna delar skulden till det inträffade på pappan. Dvs hade han inte låtit sin son gått ner till stranden så, hade pappan lärt sin pojke hur man beter sig när en lös hund närvarar så, koppel är inte alltid att visa hänsyn, allt kan hända, man kan inte vistas någonstans.

Det uppfattas som om du klär dig lite i offerkofta och försöker leta fel på den andra parten i situationen ( dvs pappan och sonen ).

Men jag personligen tror att det kanske handlar en del om missförstånd ( genom text ), jag tror också att du lärt dig av händelsen. Vidare tror jag att de flesta som hävdar att dom aldrig felbedömt en situation kastar sten i glashus.
 
Sv: Förlåt mig rottweilerälskare

Det var ett allmänt inlägg till våra kära besserwissers i det här forumet. Som är en stor anledning att jag mycket sällan orkar var i det här forumet nu för tiden. Man kan helt enkelt inte göra något rätt, man kan inte diskutera utan att bli slagen på fingrarna av de som vet bättre, allt med en trist attityd. Skit trist:mad:
 
Sv: Förlåt mig rottweilerälskare

Du är inte ensam om att tycka så.

Jag undviker många ggr att skriva inlägg för jag vet att en massiv gruppattack väntar.

Tycker generellt att tonen är ganska negativ å anklagande särskilt här på hund.
 
Sv: Förlåt mig rottweilerälskare

Jag tycker det har framgått ganska tidigt att jag varken skyller ifrån mig eller försöker lindra. Ändå så hålls det på att tjatas om hur korkad och oansvarig jag är.
Det jag funderade var hur tänkte pappan där? Kan man verkligen kasta över allt ansvar på hundägare bara hur som helst? Har inte föräldrar någon som helst vilja att se över sina barn?

Nu är ju jag hundägare visserligen men för mig är det självklart att har jag en unge som är så pass hundrädd så ser jag till att han åtminstonde vet hur man ska göra när man SER en hund. Det är lika självklart för mig som att jag lär mina barn hur man gör OM man träffar på vilt i skogen, hur man ska se sig för innan man går över vägen på övergångsstället osv. Jag låter inte mina barn springa över vägar hur som helst bara för att bilarna MÅSTE stanna vid övergångsställe.
 
Sv: Förlåt mig rottweilerälskare

Fast det var ju både barn och mamma vid stranden- det var det jag svarade på, barnen var inte ensamma precis just då.

Pojken var på väg till stranden ensam. Jag, mamma och fem barn fanns där då. Ingen kände pojken så han var inte på väg till sina kompisar. Vi var allihopa på väg att gå därifrån. Mamman skulle hämta sina/sitt barn med tillhörande kompisar, så hade inte vi börjat prata hund så hade dom hunnit gå därifrån.
 
Sv: Förlåt mig rottweilerälskare

<snip> Kan man verkligen kasta över allt ansvar på hundägare bara hur som helst? <snip>

Personligen tycker jag att man kan det. En person utan nagon som helst hundkunskap maste kunna lita pa att hundagare haller reda pa sina hundar. Det ar trots allt vi hundagare som har kunskapen att hantera hundar. Min 80+ mamma skulle i alla ar ha skrikit hogt och sprungit om en los hund kom springande emot henne.

Huruvida pappan gjorde fel i att inte halla tillracklig koll pa sitt (sina?) barn tycker jag hor hemma i en helt annan trad.
 
Sv: Förlåt mig rottweilerälskare

Jag tycker det har framgått ganska tidigt att jag varken skyller ifrån mig eller försöker lindra. Ändå så hålls det på att tjatas om hur korkad och oansvarig jag är.
Det jag funderade var hur tänkte pappan där? Kan man verkligen kasta över allt ansvar på hundägare bara hur som helst? Har inte föräldrar någon som helst vilja att se över sina barn?

Nu är ju jag hundägare visserligen men för mig är det självklart att har jag en unge som är så pass hundrädd så ser jag till att han åtminstonde vet hur man ska göra när man SER en hund. Det är lika självklart för mig som att jag lär mina barn hur man gör OM man träffar på vilt i skogen, hur man ska se sig för innan man går över vägen på övergångsstället osv. Jag låter inte mina barn springa över vägar hur som helst bara för att bilarna MÅSTE stanna vid övergångsställe.

Jag tycker det framgår i flertal inlägg att du skyller ifrån dig tex när du skriver att en olycka kan hända om man är nykär och tänker på "drömkillen"

Att du jämför människor som inte tycker om Rottweilers med att man tex inte får gå och skrika efter mörkhyade.

Att pappan inte ser efter sina barn- vilket du upprepar gång på gång men endå har du inte en aning om vilken koll han hade

Att pappan borde sett till att lära barnet oavsett hundrädsla hur man gör med en hund- det handlaer om ett BARN som är RÄDD; hur många handlat logiskt då? Och vet du när senast incident inträffade? kan likaväl varit igår eller dyl.

Så ja, jag tycker att du skyller ifrån dig i väldigt många inlägg samt vrider och vänder historien hela tiden.

Jag håller däremot med om att olyckor KAN hända och jag tror du kommer att se till att det inte händer igen utan det är just ovanstående jag funderar över.
 
Sv: Förlåt mig rottweilerälskare

Så det är pappans fel att ts inte har inkallning på sin hund?

Intressant!

...nu sa jag inte det.

Sjalvklart skall man ta sitt ANSVAR, bade som foralder - och hundagare.

Gnist... jag har 13 hundar har, ingen av dom ar vad jag skulle kalla "barnsakra" av diverse anledningar. Vi tar vart ansvar - och de foraldrar som har sina barn har tar Sitt ansvar. Det ar ett givande och tagande.

Min poang, som jag tror framgick Alldeles Valdigt klart och tydligt var just det att Sma barn -inte- skall vara vid vatten utan uppsikt. Sen ar det hundagares ansvar att halla sina hundar under kontroll - men ingen av oss ar perfekta. Varken hundagare eller foraldrar. Bade barn och hundar ar egna individer med egna upptag och ideer som inte alltid vi "ansvariga" hinner med att avbryta i tid.
 
Sv: Förlåt mig rottweilerälskare

...a) jag svarade pa ett inlagg som tyckte att -allt- var ts fel och att fragestallningen var vad det vr som var "livsfarligt" for 3aringen. VATTEN ar LIVSFARLIGT for en 3aring utan VUXEN som haller UPPSIKT. '

b) allt i varlden ar inte svart vitt.

Det finns en graskala... och nar man fudnerar, som i TS fall och ar intresserad av en dialog om en handelse sa ar det ganska oschysst att sula sig in, agera snofsigt, besserwissrigt och med oversittarattityd - samt lasa inlagg som fn laser bibeln.

Det ar intressant hur harskarteknikerna pa hund har utvecklats genom aren. Jag, som flera andra har, har helt enkelt slutat skriva i hundforumet av den anlendingen. Nu brot jag min egen regel och la mig i, FY pa mig. Uschuschusch. :P
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 136
Senast: Acto
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 215
Senast: IngelaH
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 605
Senast: s957
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 726

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp