förberedelseolja...

N

Naggur

nån som testat? funkar det?

kan man lika gärna köra med vanlig babyolja?
 
Sv: förberedelseolja...

Jag var så rädd för förlossningen, så trots att jag inte tror på just förberedelseoljor så smörjde jag in mig varje dag...i fall att liksom :D

Dock köpte jag inte dyra special-oljor utan en lite flaska olivolja.

Och sprack gjorde jag, men inget på utsidan, bara invändigt... :eek: :crazy:
 
Sv: förberedelseolja...

haha ja men då kanske det funkade då?=)
 
Sv: förberedelseolja...

Ursäkta, men vad är förberedelse olja ?

Låter som nåt dyrt skit som folk blir pålurade.
 
Sv: förberedelseolja...

ja förmodligen e de de åxå=)

Det är en olja man smörjer in "där nere" för att mjuka upp för att minska risken att spricka vid förlossningen.
 
Sv: förberedelseolja...

puttar....


måste väl vara någon mer mamma här förutom corona som testat?
 
Sv: förberedelseolja...

Du behöver absolut inte köpa Weledas dyra olja! Vanlig rapsolja fungerar precis lika bra. Men man ska börja i god tid och man ska ta i rätt rejält. Det handlar snarare om att vänja och stimulera huden i mellangården med krafttag än att dutta smörja in lite lotion mot torr hud. ;) :D Såvitt jag vet finns det BM som rekommenderar att man gör så.

Däremot kan man skippa insmörjning mot bristningar på magen, för det funkar inte. Hudbristningarna beror på hormoner (det vet du säkert redan). Men det kan ju vara skönt att smörja in lilla maggen i vilket fall som. :)

Glömde ju: Jag smorde inte in mellangården inför förlossningen och jag sprack bara ytterst lite (två små pyttestygn, ganska ytliga). Så det går ju bra ändå.
 
Sv: förberedelseolja...

okej. men då kör jag med vanlig babyolja då=)

Nä hudbristningarna kom på en gång, pga hormonerna då. men det har kommit lite nu när magen börjar bli stor åxå. å dom bristningarna kliar som satan, det måste väl bero på att huden töjs ut. så magen smörjer jag varje dag nu, fast med vanlig olja=)

Men bristningarna jag fick på vader och lår hade nog inte gått att göra någonting åt. dom har jag väl ärft av min kära mor=)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 787
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 414
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 114
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 681
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp