Föräldraledighet!

Status
Stängd för vidare inlägg.
W

Warmia

Är det godkänt att jag som mamma är hemma måndag - fredag medans pappa jobbar och pappa tar ut pappadagar lördag och söndag när han egentligen inte jobbar annars heller???
 
Sv: Föräldraledighet!

Någonstans i bakhuvudet har jag för mig att man måste ta ut fred eller måndag oxå... Men varför ska han ta ut på helgen? Då är han väl ändå hemma? Det är väl bättre att spara på dagarna och ta ut dem senare...
 
Sv: Föräldraledighet!

Ok, ska kolla upp detta då.
Visst är han hemma ändå men man ska ju kunna betala sina räkningar också under första halvåret när jag inte kan jobba något själv utan bara vara mamma och matfabrik!!!
 
Sv: Föräldraledighet!

Tror som Snurrfian att han måste ta ut en vardag i anslutning till helgen (fredag eller måndag) för att kunna ta ut lördag-söndag.
 
Sv: Föräldraledighet!

Ja nu har jag ringt och kollat detta. Ni har rätt han måste ta ut fredag eller måndag för att få vara ledig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Tyckte också den "vanliga" uppdelningen var så taskig på något sätt, mamman är hemma i ett år och allt är jobbigt sen kommer pappan in...
14 15 16
Svar
307
· Visningar
13 205
Senast: Imogen
·
Kropp & Själ Hej! Jag fick i fredags förra veckan en ordentlig knuff i bröstet av en häst. Gjorde ont men var inte värre än att jag skrek till och...
2
Svar
23
· Visningar
1 484
Senast: Modest
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 237
Senast: Blyger
·
Småbarn Vi håller på att utveckla gården med bland annat nötdjur. Vi kör det på f-skatt och har andra jobb vid sidan av. Vi har en 3åring och...
Svar
17
· Visningar
2 569
Senast: Emtherlia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp