Födelsedagspresenter...

Status
Stängd för vidare inlägg.

indian-charlie

Trådstartare
Min minsta fyller 6 år i dag och vi har velat fram o tillbaka vad hon skulle få i present, jag är lite allergisk mot alla dockor, snuttegulliga leksaker osv som hon önskat sig.

Hon fick en digitalkamera:)
Helt underbar idé, hon älskar att ta kort och våra lite dyrare vill vi inte släppa till:cool:

Så hon fick en liten som passar hennes händer perfekt, springer runt och tar kort och filmar för fulla muggar.

Nu till det som jag reagerade på: Mina föräldrar höll på att tappa hakan när vi sa att vi köpt henne en digitalkamera.
Det är väl vansiningt osv..
Men vi tycker faktiskt inte det, tycker att det är perfekt. Vi kan spara kort som blir bra och slänga det som är dåligt, hennes pappa kan skriva ut riktiga kort på jobbet och vi kan dessutom spara på dvd.
Perfekt.
När de andra barnen fick sina gamla hederliga kameror så var det verkligen att kasta pengar i sjön när man framkallade.
Iofs så kostade en kamera till de större barnen bara runt 300 kr och den som födelsedagsbarnet fick i dag runt 2000 kr. Men jag tror att hon kommer att ta många roliga och underbara bilder.
 
Sv: Födelsedagspresenter...

Jag tycker det var en bra present,dessutom lär hon sig (förhoppningsvis) att vara rädd om den också.

Fick en jättegammal kamera när jag var 6 år,det var ju helt bortkastat eftersom det hade blivit svindyrt att framkalla så mycket som jag tog...en digitalkamera är ju bara att ta bort de bilder som inte blir bra.Dessutom brukar ju barn tycka att det är roligt att ta "egna" kort...
 
Sv: Födelsedagspresenter...

Tack för medhållet;)

Hon filmade och tog kort som en galning första timmarna:rofl: sittandes i bilen till affären, på hus, bilar,människor ja hon lyckades att snabbt fylla minnet på 512 M..:rofl:

Lite exempel på kort som hon tagit själv:rofl: :love:

Hennes bil
Bild060.jpg


Detta har hon tydligen tagit på sig själv i bilen.
Bild089.jpg


Detta tog hon också på sig själv....lite O'Boy på kinden:love:
Bild023.jpg


Undra om hon blir en duktig fotograf;) :angel:
 
Sv: Födelsedagspresenter...

Jättebra present.

Våran sexåring har också en egen digitalkamera. Nåde den som lånar den :-) Hon är jätteduktig på att hantera kameran, byter glatt mellan filmning och korttagning. Just filma är favoriten.

Hon har fixar även att ladda ur kameran in i dator. Nåja sååå svårt är det inte men lite pill med att plocka ut kort och stoppa in i adapter. Ordningen på dialogrutorna har hon lärt sig, tur att knapparna sitter på samma plats varje gång :-)

Så jag kan bara hålla med, Jättebra present!
 
Sv: Födelsedagspresenter...

Jag tyclker också att det verkar vara en jättebra present till era 6 åringar!! Men känenr själv att det inte är ett alternativ för min äldsta som är 4 ½.... ÄR det verkligne så stor skillnad på 1 ½ år?:crazy: Hoppas han hinenr mogna tills han blir 6 så att han också kan få en kamera, så kul om han tyckte det var kul ju:d
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 924
Senast: gul_zebra
·
Gravid - 1år Vad ska man göra när man planerat livet efter ETT barn och ett till knackar på? Misstänker att jag är gravid. Vi har skyddat oss med...
2
Svar
21
· Visningar
3 811
Senast: ako
·
Övr. Barn Idag hände det igen, för femhundrafemtioelfte gången minst. Jag var ute och gick med mina två hundar som är av modell större. På ett...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 510
Senast: Sar
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 389
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp