Föda igen efter snitt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föda igen efter snitt

Eftersom jag första gången hade ett akut snitt har jag ett medellinjesnitt och det har inte varit någon diskussion om själva snittets placering vid en ev efterföljande vaginal förlossning.
Har en fd förälder på dagis som gjort 8 snitt måste väl börja vara ett rekord.
 
Sv: Föda igen efter snitt

Ang bäcken trängsel.. Jag blev akutsnittat efter ett långdraget verkarbete... Jag oroa mig innan förlossningen för bäckenträngsel och talade med läkare om det.. Eftersom att det blev som det blev med förlossning så röntgade de bäckenet efter förlossningen.. Jag var inte bäckentrång.. Det som förvånar mig är att om det finns misstanke om bäcken trängsel efter ett akutsnitt.. Borde vell det kollas upp?! Jag menar det vill man vell veta!!! Konstigt..


Jag har en liknande historia- då jag är kortväxt, och har hört att kortväxta oftare är bäckentrånga tog jag upp det med min BM. nej nej nej det behöver du inte oroa dig för det finns knappt i europa, det är mkt vanligare hos asiatiska kvinnor...

Efter en långdragen förlossning blev det så klart snitt, och dagen efter röntgen där det konstaterades.... jodå bäckentrånghet...!!!!
Varför kan man inte kolla upp det när man är orolig för det och när det finns i släkten????

(förlåt trådskaparen om vi kom ifrån ämnet lite....:smirk: )
 
Sv: Föda igen efter snitt

Jag födde mitt första barn med katastrofsnitt. Kirurgen var dock snäll nog att lägga ett horisontellt snitt på livmodern (vertikalt på utsidan) så att jag åtminstone kunde försöka föda vaginalt igen.

Det hade nog gått bra också om inte ungeländet hade valt att göra en kullerbutta under det senare skedet av värkarbetet (jag var öppen 8 cm) och kila fast skallen under mina revben! :eek:

Så det blev snitt igen, den här gången med enbart ryggmärgsbedövning dock, så jag var vaken när hon kom ut, var uppe på toan efter bara 2 timmar, fick igång amningen på bara några dagar och var hemma igen efter 3 dagar.

Om du inte fick med dig op-rapporten hem efter första snittet, ring sjukhuset och be dem skicka den till barnmorskan. Gå igenom den med henne och hon kan ge dig rimliga förväntningar på din nästa förlossning. Det finns hur mycket litteratur som helst, kolla ditt lokaka bibliotek (barnmorskan kan säkert ge dig namn på författare), det finns stödgrupper på nätet, kolla div. föräldraforum eller googla.

Pm:a gärna om du har fler frågor.
 
Sv: Föda igen efter snitt

För nästan 22 år sedan föddes jag med kejsarsnitt. 1,5 år senare föddes min bror vaginalt, sedan två ungar till vaginalt.
 
Sv: Föda igen efter snitt

Jag fick mitt första barn med kejsarsnitt -93 (pga havandeskapsförgiftning) sedan har jag fött 3 barn vaginalt utan problem -97 -04 och -06.
 
Sv: Föda igen efter snitt

Vad peppad jag har blivit nu efter att ha läst alla svar. Tack allihopa! :banana: Tyvärr har jag inte tid att svara alla men jag har verkligen tagit till mig det som skrivits. Ska ta och skriva ut tråden så jag har den som stöd när jag blir gravid igen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 439
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
18 327
Gravid - 1år Jag är gravid med fjärde barnet som väntas i månadsskiftet juni-juli. Det känns underbart och fantastiskt och hela familjen längtar...
Svar
14
· Visningar
6 192
Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 318
Senast: Tramptass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp