Foderleverantörer- är det ngn som förr logg om var o hur ni köper foder-

axel

Trådstartare
Det var väl JBV som införde en lag om detta:confused:

Är det ngn som följer den? tar kvitton o betalar moms osv.( privatpersoner).
Var skulle det redovisas?

Själv gör jag det inte eftersom de har fått preparat med livstidskarens.

Sv: Foderleverantörer- är det ngn som förr logg om var o hur ni köper foder-

Jag har precis fått påskrivet i passet att mina hästar inte ska gå till livsmedel...i den ena hästens fall gör det sig själv då hon fått medicin med livstidskarens...så, jag för inte bok över fodret. Jordbruksverket torde ju ha besked. När jag hörde mig för tidigare skulle en speciell blankett fyllas i och skickas till Jordbruksverket och alla kvitton på foderinköp sparas. Förmodar att det ska redovisas till Jordbruksverket...

Mina skall inte gå till livsmedel, vilket är ett medvetet val eftersom jag anser att foderregistret enbart är suspekt. Nyttan för ev förhindran av smittspridning finns INTE i dagens utformning.

Ja det "luktade" lite att även hålla koll på böndernas svarta inkomst.

Antar att det är en EU regel fast vi i S. inte har samma tradition med mkt konstiga starka preparat, hormoner o mkt annat.

Liknande trådar

Äldre Då jag och min pojkvän har pratat på att flytta ihop så har jag börjat kolla på hur det fungerar att hyra ut i andra hand. Jag är...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 093
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 981
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är faktiskt riktigt imponerad. Mina förväntningar överträffades uppenbarligen. Jag fick ett tips om att det finns en webtjänst där...
Svar
0
· Visningar
538
Senast: cassiopeja
·
Ekonomi & Juridik Hur man hyr ut en boxplats på ett ok vis som privatperson är min grundfråga. Jag har försökt googla och läsa men nu är jag verkligen...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
11 440
Senast: L8P8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka