Foder till min ponny....

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Millan_gulligast
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 746
M

Millan_gulligast

hej,jag undrar om ni har några tips på ett bra foder åt min ponny,ger en liten beskrivning:

Korsnings ponny Welsh ponny/gotlands russ.

lagom i hullet sund och inget matvrak...

rider henne 6 dar per vecka(ibland mindre)

hoppar 1 gång på bana och 1 i terengen.
dressyren övar jag på de som behövs.
rider ut lagom mkt

pigg och glad.
man kan EJ je henne havre då hon blir för pigg är gaska pigg men ej het.
rider ca:30-60 minuter.

om ni har ngt tips på foder till denna ponny så kan ni skriva de...

ps.bilder finns på min profil/becca

:)

Sv: Foder till min ponny....

Ett bra grovfoder är ju grunden till en sund hästhållning. Har du tillräckliga värden i höt behöver man inte ge nått annat. Vad du behöver komplettera med i kraftfoderväg beror just på grovfodret innehåller, eller rättare sagt tillsätta det som saknas i grovfodret.

Sv: Foder till min ponny....

Tack så mkt,just nu har vi hö men vi ska ha ensilage,har haft de alla vintrar har passat bra,tack för alla svar!:idea:

Liknande trådar

Hästvård Hejsan, är en ganska nybliven ponny mamma :) Har själv inte jätte stor erfarenhet av hullbedömning eller en super lätt född ponny. Vi...
Svar
12
· Visningar
1 468
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Hej! Behöver er hjälp efter som detta är vår första häst och ägt henne sen skiftet nov-dec. Hon är precis fyllda 19år(förra lördagen:) )...
Svar
4
· Visningar
1 279
T
Foder & Strö Hej! Fått ganska uselt proteinvärde på höet; 22 gr/kg. Analysen per kg foder Torrsubstans 83,0 % Energi 8,1 MJ Smältbart råprot...
Svar
5
· Visningar
2 921
Senast: bigganl
·
E
Foder & Strö Hej! Jag har en gammal (21 år) nordsvensk som alltid varit väldigt het i ridningen, men i övrigt lugn och trevlig. Tidigare reds han...
Svar
3
· Visningar
771
Senast: MaRomer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka