Sv: Flyinges Qalle
Avkomman kan säkert bli bra men för den aveln framåt? Det är ju det som borde vara kriteriet för att godkänna en hingst. Den ska föra avelsmålet för rasen framåt.
Qalle är ju faktiskt mer av gammal typ än sin far, men det innebär inte att avkomman blir dålig. Den bara inte motsvarar avelsmålen som man har för dagens ridhästar.
Jo men jag kan följa dig där med, jag kan tycka att Qalle kräver mer av stoet än vad QE verkar göra, det är också det jag ville få fram i mitt inlägg med jämförda avkommor. Och här inbillar jag mig att jag kan något.. Jag kan lika bra ha fel i mina spekulationer.
Jag tycker dock fortfarande att Qalle har en trevlig rörlighet, och i kombination med rätt ston tror jag att det kan bli riktigt bra.
Avkomman kan säkert bli bra men för den aveln framåt? Det är ju det som borde vara kriteriet för att godkänna en hingst. Den ska föra avelsmålet för rasen framåt.
Qalle är ju faktiskt mer av gammal typ än sin far, men det innebär inte att avkomman blir dålig. Den bara inte motsvarar avelsmålen som man har för dagens ridhästar.