Fler som har papillon?

JuniNatt

Trådstartare
Jag har en papillontik som nästan är sex och ett halvt nu :) Hon heter (Glimmern's) Pepsi.

Jag vill gärna se bilder på era papillon eller phaléne :d Och vill givetvis att ni berättar lite om dem också :)

Sv: Fler som har papillon?

har ingen pappis... än ;) haha men är heeeelt förälskap i rasen :) så när ja flyttat hemmifrån kmr jag nog ganska säkert köpa en papillon.

Har en Phalene :)
Han e 7 år och har haft honom sen han var valp. Han heter Titus men har ett lite längre kennel namn :) Han är tricolor , svart vit och brun. Mest svart och vitt. Han har en jätte stor personlighet och är verkligen klok. Han lär sig saker jätte fort och vet vad många ord betyder. Te.x ut , mat ,kommer (vilket är negativt för så fort någon använder kommer i en mening eller nåt springer han till dörren och börjar skälla) och även andra ord.
Han kan sitta , ligga , sitta fint,tass , död och skäll på kommando :)
Enda problemet med lilla herren är att han är väldigt skällig av sig och vaktar huset mycket. Han tycker om att sitta och titta ut och så fort nått rör sig där ute så börjar han skälla. Dessutom är han ganska hanig av sig , men efter att han fick genomgå en kemisk kastrering (efter sjukdom) så har han lite lugnat sig. Vi ska snart också boka tid till en sk.a. "riktig" kastrering, så att han inte får prostata inflamation igen :)
Titus äälskar att vara ute i snön och leka och han skulle kunna vara ute och gå i skogen hur länge som helst. Som liten älskade han också vatten och vatten pölar men det har nog växt bort xP
Titus älskar också uppmärksamhet , och när det kommer gäster är det han som ska va i centrum (enligt han själv) Han tycker om att mysa och vara i famnen och framför allt att bli skrapad xP

Här e lite bilder på pojken ^^

P243235.jpg

P1270532.jpg

P4080019.jpg

Pepsi hette min första Pappis. Eller, hon hette Pepejas Dream Girl, men kallades Pepsi.

Nu har jag två pappi-tikar på vardera 8 år. De heter Pappilove's Icing och Heartseekers Extra. Men de kallas för Mygga och Fluga. Min uppfödare ger dem lite lustiga namn.;)
Mygga är en liten virrpanna som inte är den skarpaste kniven i lådan direkt. Hon är på så sätt inte rastypisk. Men hon är en fantastiskt glad och tokrolig liten hund. Hon bjuder på många skratt varje dag.
Fluga är väldigt intelligent och har väldigt mycket energi. Hon blir inte stressad eller så. Men är med på allt med fart och fläkt i hur länge som helst utan att bli trött om det erbjuds. Hon är piggare än hästen efter en ridtur tex. Hon är sin mattes lilla skugga, väldigt fäst vid mig.

Båda två är helt fantastiska små hundar! De är lätthanterade och vill göra rätt. Jag har helt klart hittat min ras! Jag gillar att de är så lätta att ha att göra med, intelligenta och robusta för sin storlek.

Fluga på tårtkalas med grädde överallt:
Grddkalas.jpg

Fluga med diverse trädjox i pälsen och skrynklad tunga:
Korvtunga.jpg

Fluga med stora kompisen:
NillsPlu.jpg

Pappisar på skogsprommis:
Skogspappisar.jpg

Fluga med en favoritleksak:
Miiinpadda.jpg

Pappikavalkad:

Vi vill iiinte baaada mamma!:
Hundbad.jpg

En blöt Fluga aka sjömonstret:
Plublt.jpg

Myggan i båten:
Snyggan.jpg

Myggan efter skogstur:
Myggapan.jpg

Julmyggan:
JulMyggi.jpg

Vem kan få för mkt pappisar? Inte jag iaf! Så här kommer mer:

En av Myggans valpar:
Valpis.jpg

Inget storhetsvansinne här inte, vi kan bära pinnen!
PappikvinnorPinne.jpg

Flugsim:
Flugsim.jpg

Fluga sover på båten. Hennes tunga är lite för lång. Så det blir oftast en lipsill:
Lipsillen.jpg

Mina förra pappisar, Pepsi och Sessan(Pepejas Dream Girl och Pepejas Princess Dream) som gamla damer på en blåsig båt:
Pepsiochsessanibten.jpg

Jag har två papilloner och en phalene och är helt såld på rasen.
Har nystartad kennel "Vindarna Viskar"
31905873.jpg

och planerar in ytterligare en till phalene i kenneln

Hundarna jag har nu är "Taggen" 3 1/2 år, Se UCh Se VCh Midnight Fantasy Mad Max
31922598.jpg

"Lilleman" 4 1/2 år, Midnight Fantasy Little Big Man
31922631.jpg

Och prinsessan "Tiffy" 2 1/2 år Lindatorps Tiffany
31922593.jpg

Min underbara trio:love:
31905724.jpg

Jag har tidigare haft en papillontik som hette Pepsi. Hon fick flytta på grund av att killen jag bodde med tidigare hade en son som var allergisk och nu har här flyttat in en ny liten valp. Lilly är lite över tre månader gammal och helt underbar! :love: Jag har inte så många bilder på datorn ännu men här kommer en bild på när hon provar julklänningen :p

72032_470339303785_633013785_5897491_3748380_n.jpg

Jag har en papillonhane som är 7.5 år gammal nu. Han heter Vicke och är en riktig fartfarbror :p. Han älskar att hålla igång, samtidigt som att ligga i soffan och sova är det bästa som finns. Han är egensinnig, självständig och känner inte behov av att vara mig till lags förutom om jag mutar honom. Han gör nästan hela lydnadsklass 1 nu...började träna på den på allvar i somras, men han är som sagt inte jättevillig att träna, så det går rätt sakta.

29999462.jpg

29998748.jpg

Vääldigt icke rastypisk, men han är världens sötaste ändå ;)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 896
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 988
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 001
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 602
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka