Fläckbortagning!

Status
Stängd för vidare inlägg.
I

Irre-76

Hjälp mig, min dotter har målat ett par nya ljusrosa byxor fulla med svart bläck...
Är det någon som har något "mirakeltips" för att få bort detta?
Jättetacksam för alla tips och ideér :idea:
 
Sv: Fläckbortagning!

Sätt på byxorna ändå så får dottern lära sig att inte rita på sina byxor ;)
 
Sv: Fläckbortagning!

Det finns en blå flaska som heter Ta Bort (tror jag, är jag ganska säker på, flaskan står i källaren så jag ser den inte nu). Den funkar på frukt/bärfläckar, blod osv. Har dock inte provat den på bläck.
Den står bland tvättmedelförpackningar i affären.
 
Sv: Fläckbortagning!

Har du tur kan galltvål hjälpa! Finns i flytande samt som vanlig tvål. Jättebra mot framförallt frukt och bär, men har funkat på lite annat oxå.
Jag köper den på Börjes i tingsryd -billig där. Men finns även i barnvagnsaffären samt på Clas olsson vad jag sett.

Annars kanske t-röd kan hjälpa. Dutta på med en trasa.... (kolla först på ett osynligt ställe så du inte missfärgar tyget)
 
Sv: Fläckbortagning!

Lupin skrev:
Färga byxorna i samma färg som bläcket?

*skratt* ja det var ju ingen dum idé faktiskt, hon har ju alltid velat ha svarta byxor :banana:

Tack ni andra för de goda tipsen!
Vad skulle jag göra utan detta forum *ler*
 
Sv: Fläckbortagning!

Men vad du än gör, testa inte med att tvätta dem först, tabort (brukar hjälpa mot det mesta) skall man ta innan man tvättar det... Tvättar man fläckar nöts det in och är omöjligt att bli av med...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev om dethär i min andra dagboks tråd men jag in såg att jag vill göra ett tydligare inlägg om det i en egen dagboks tråd. Och...
Svar
12
· Visningar
2 173
Senast: Mauen
·
Småbarn Hjälp, pysselsakerna tar över vårt hem! 😅 vi har en snart 4-åring som älskar att pyssla och det får hon så gärna göra men alla grejer är...
Svar
7
· Visningar
1 064
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 812
Senast: Ullmerkott
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 579
Senast: turbofling
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp