Fjordhäststam?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Habina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 994
Sv: Fjordhäststam?

hej!
vad vill du man ska säga om den? Mvh

Vad blodslinjerna säger. Positiva egenskaper, negativa egenskaper, vad föräldrarna tidigare har nedärvt, vilka släktingar som gjort vad etc. Så gott som vad som helst egentligen. :crazy:

Hej,

Lotta fr fjordfolk här.
Jag har haft fyndigs mamma Lyndi på foder. Hon är en jätte trevlig tjej! Väldigt framåt och positiv och vi gjorde allt tillsammans!
Jag vet inte alls hurdan Fyndig är nu, eller vad han lämnat, men när han stod hos sin uppfödare var han väldigt trevlig! Både utseéndemässigt och temperamentsmässigt... :banana:

Nej, jag är bara lite seg på att surfa till buke ibland. :angel:

Så då kan vi konstatera att åtminstone 50 % av hästen kan vara trevlig. ;) Det är ju svårt med unga hästar, att se potential enbart på stam så att säga.

Hur var storleken på Lyndi förresten? Med tanke på att Fyndig Saluut bara är 140 cm. Vill ju inte riskera en för liten häst. :crazy:

Om jag inte minns helt åt skogen fel så var hon 142 eller 143cm. Så hon är ju inte spec liten för att vara sto.. Hon har en avkomma till som heter Fenris saluut och är född -02. Vet inte alls hur han ser ut nu, såg honom bara som föl..... Men han var ju efter Taffnäs Åhle....

Ur Fyndigs mammas perspektiv, skulle jag verkligen kunna rekomendera en avkomma efter honom. Lyndi är en otroligt trevlig häst... (som sagt...) Vet inte om hennes matte Tuula är kvar i "fjordfolk"? Hon var det förr iaf....

Ja det kan du ju göra.... Är du spekulant på hingsten efter honom? Såg kombinationen på annonserna nämligen.....

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 356
Senast: lizzie
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 784
Senast: Gunnar
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 488
Senast: Habina
·
Småbarn Tankar, tips och input mottages tacksamt. Mitt barn (R), drygt 2 år gammal, började på fsk i september. Han har trivts bra hela tiden...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
17 032
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bilköp och hundbur
  • Akvarietråden V