MrsScabtree
Trådstartare
Jag anser mig vara en människa med stort tålamod, men nu börjar det sina. Jag har hållt på med den här förbannade fjärrdirigeringen i hundra år nu känns det som och framstegen är knappa. Problemet är inte växlingarna, sitt och ligg gör hon i ett nafs..MEN! Jag får helt enkelt inte tassarna att stå kvar där de ska stå, hon kryper fram hela tiden.
Jag har gjort allt jag kan tänka på, låta henne ha tassarna kvar på target, låtit henne stå bakom ett hinder så hon ej kan krypa fram (men det spelar ingen roll, hon trampar istället då), kört mycket "backa , ligg, backa, sitt" vilket funkade bra i början men nu lämnar henne frustrerad.
Jag går alltid fram och belönar henne, men hon vill fram i vilket fall som. Lägga leksak eller liknande bakom henne funkar inte för då blir hon seg.
Ni som har hundar med spinn, hur gör ni?
Jag har gjort allt jag kan tänka på, låta henne ha tassarna kvar på target, låtit henne stå bakom ett hinder så hon ej kan krypa fram (men det spelar ingen roll, hon trampar istället då), kört mycket "backa , ligg, backa, sitt" vilket funkade bra i början men nu lämnar henne frustrerad.
Jag går alltid fram och belönar henne, men hon vill fram i vilket fall som. Lägga leksak eller liknande bakom henne funkar inte för då blir hon seg.
Ni som har hundar med spinn, hur gör ni?