Finns det någon häst idag som kan komma upp i Miltons klass?

Milton blev en kulthäst. Han var verkligen fin att se in action. Jag var också där när han pensionerades, det var häftigt.:heart

Av dressyrhästar är min favorit Bonfire. Totilas tycker jag är/var lite "sprättig".
 
Jag tycker ingen lever upp till Milton. Bekanta som är noll intresserade av hästsport vet vem Milton var. Skulle jag nämna några andra namn i den här tråden skulle folk se helt bortkomna ut. Milton var en superstjärna, ett hushållsnamn. De namnen i tråden kanske kommer upp i kultstatus hos hästintresserade men inte ute i hushållen.
 
Fibonacci är ju riktigt riktigt fin verkligen, likaså Blue Hors Matiné. Men hon finns ju tyvärr inte kvar längre :(
Finns många som är något extra sas, men frågan är om någon kommer bli lika känd som Milton och på samma sätt. Finns det någon film om honom förresten?
 
Nu är dom ju pensionärer men för mig är det Baloubet Du Rouet, han var på topp då jag började se hästhoppning och jag beundrar honom fortfarande och så Totilas!
 
Jag var också där! :D Det var helt otroligt när han kom in för att tävla (de hade ju tidigare sagt att han inte tävlade längre) och hela Scandinavium blir tyst och sedan vrålar :D
Jag också! kommer ihåg det som igår, och fick med mig en poster på Milton signerad av John Whitaker med mig hem! Lycka för en 13-åring (eller hur gammal jag nu var).
 
Jag tror att Fibonacci har potential att bli en ny Milton. Inte för att han är vit egentligen, men för att han är en duktig häst som sticker ut. Skulle en helt oinvigd människa råka få på vc-hoppning på tv skulle den människan nog minnas Fibonacci, med sina jättesprång som får publiken att "oooa", sin kritvita päls och sitt väldigt snälla uttryck. Men ge honom några år till, än är vi nog inte där :)
 
Jag var med när Milton tackades av i Kungsbacka, det var litet och jag satt längst fram nästan, var helt underbart. Kommer aldrig glömma det, härligt minne. Det var verkligen nåt speciellt med den hästen.

Sen för övrigt tycker jag nog Baloubet du rouet kommer som andra hand av speciella hästar. Sånt härligt lekfullt lättsamt uttryck, var alltid roligt att se honom. Annars tycker jag inte någon kommer i närheten faktiskt, dom hästarna är så mycket mera än bra gångarter eller bra resultat, det räcker inte för att bli ihågkomna riktigt. Det krävs mycket mera.
 
Jag kom plösligt på en häst som gjorde stort intryck på mig och som också hade en egen utstrålning, Franke Slothaaks Weihaiwej (the Blue Lady) med sina uttrycksfulla blå ögon.
 
Jag var aldrig någon fan av Milton. Visst, det var en duktig häst men den som låg mig närmast hjärtat och som visade en enorm glädje i det han gjorde var nyss nämnde Gladstone. :heart
 
Fibonacci är ju riktigt riktigt fin verkligen, likaså Blue Hors Matiné. Men hon finns ju tyvärr inte kvar längre :(
Finns många som är något extra sas, men frågan är om någon kommer bli lika känd som Milton och på samma sätt. Finns det någon film om honom förresten?

Jag tror också att blue horse matine hade kunnat komma i samma klass som milton, så himla synd att hon inte lever längre!
 
Slår ett slag för Charisma, kanske inte i Sverige men var en legend i sitt hemland. Älskade den lilla hästen med det stora hjärtat :love: Två olympiska individuella guldmedaljer är ett fantastiskt facit. Murphy Himself var också en sådan häst man aldrig glömmer och 'alla' visste vem det var och ville se. Murph i terrängen i sin prime var bland det häftigaste någonsin. Där kan vi verkligen prata om glädje, energi och vilja. Ibland undrade man hur Ian Stark vågade ge sig ut på banan med honom. :nailbiting:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 565
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 327
Senast: Solstig
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 805
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 382
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp