Finns det hovfärg?

Twihard

Trådstartare
Finns det någon färg eller "hovnagellack" man kan köpa och måla på hovarna och som går att få bort? Letar efter gul sådan för en fotografering. :)
 
Det finns 'hoof polish' (de flesta antingen svarta eller med massor av glitter). Snabb googling visade att guld finns men gul? Funkar "guld"?
 
Gå till valfritt screentryckeri och köp en skvätt tryckfärg som ska värmehärdas, den blir gummiaktig när den torkas och sitter inte nåt vidare utan värmehärdning så den borde funka. Tror du kan nämna "Nylobag" som en sån färg hette när jag hade screentryckeri och utan värmehärdning blir den gummiaktig och sitter som en dålig plåsterlapp. Finns i massa kulörer.
 
Jag har aldrig målat hovar med fingerfärg, däremot hela hästar. Kanongrej att göra på terminsavslutnings-uppvisningen med småbarnseleverna!

Vi sprayfärgade en vit häst inför påsk hely gul med lila ägg på baken. Kom på att jag kan kolla efter den färgen :) men fingerfärg är nog bättre på svarta hovar
 
Annars kanske det går att använda sån där spray man sprayfärgar håret med? Jag tänker att kan man ha det i huvudet på sig själv eller sina barn så borde ju det funka att ha på hästens hovar. Den är ju visserligen vattenlöslig så det får väl inte vara för blött om man ska använda den :)
 
Annars kanske det går att använda sån där spray man sprayfärgar håret med? Jag tänker att kan man ha det i huvudet på sig själv eller sina barn så borde ju det funka att ha på hästens hovar. Den är ju visserligen vattenlöslig så det får väl inte vara för blött om man ska använda den :)

Fast den är väl inte så nyttig egentligen?
 
Njae, den bör väl egentligen inte användas till barn under 16 år.
http://www.st.nu/medelpad/sundsvall/halsofarlig-spray-anvands-pa-barn

Näe, så kanske det är men mig veterligen har mängder av ungar fått lite sprayfärg i håret vid frisörbesök och överlevt. Kanske inget man ska göra dagligen vare sig man är människa eller häst men under att par timmar för en fotografering tror jag nog att hästen klarar. TS får helt enkelt avgöra själv om hon vill använda det eller inte :)
 

Liknande trådar

Fritid Jag letar efter en färg som är så vit som möjligt i dagsljus, fäster på syntetmaterial som fejkskinn och tål väta. Det finns mängder med...
Svar
0
· Visningar
167
Senast: Septicemia
·
Hemmet Har inskaffat ytterligare en vit Malmbyrå som ska stå bredvid den några år äldre. Nu när den ställdes dit syntes det att den gamla hade...
Svar
0
· Visningar
290
Senast: Rie
·
Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
585
Senast: WildHorse
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 099
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp