Får jag ställa en liten fråga..?

Grängesberg

Trådstartare
Finns det utställningar för hästar med okänd stam?
Bara på skoj alltså, inget avelsmässigt utan då mer för valacker.

Är på gång att få pass från ASRP, som många andra..

Tänkte mest att det skulle vara roligt att prova på och vara med, jag anser ju själv att min kille är riktigt fin. ;)

Sv: Får jag ställa en liten fråga..?

Här i vsydästsverige så finns det varje år en klubb ifrån Håcksvik, Håska stallklubb ,som arrangerar en utställning för ALLA sorters hästar.
Mkt poulär, och mkt bra arrangerat !

Nu såg jag att du var en bit uppifrån landet, men ide´n om att anordna ngt liknande borde vara intressant, då de alltid har mellan 120 och uppåt anmälda hästar.

Jag var i Håcksvik o visade shettisar förra året, iår jobbar jag den helgen så det blir tyvärr inget visande då. Det var en rolig utställning med massa roliga hästar. Tycker det är ett bra initiativ o ha en sån utställning för alla raser där även hästar utan stam är välkomna. Vet att de tar emot max 150 anmälningar o att de många gånger har fått tacka nej till många som velat visa pga att det varit så många anmälda.
Tycker det borde finnas sånna utställningar på fler ställen i landet.

Det är märkligt att det inte anordnas fler såna utställningar tycker jag. Jag sitter själv och klurar på om jag inte ska tvinga ponnyavelsföreningen här att göra något sådant... :angel:

Var kan man hitta info om sådana utställningar? Har själv ett halvblodssto, med okänd stam (då hon blivit omplacerad av djurskyddsmyndigheten), som skulle vara roligt att visa henne.

Min lokala ponnyavelsförening har haft ponnyer med okänd stam med på utställning.

Jag visade min ASRP 99:a på den lokala som Görel refererar till.

Det var flera hästar utan stam med.

(hon fick 37 poäng - jag var mer än nöjd !)

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 730
Senast: ildiko
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 407
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 657
Senast: Freazer
·
Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
3 016
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka