Får jag en skäck?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Flashdance
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 985
Status
Stängd för vidare inlägg.
F

Flashdance

Vad tror ni? Mitt sto är ju svart/vit skäck e: Sarras (skäck) betäckt med Callahan VDL som är mörk vita tecken , blir det en skäck eller vad?

Sv: Får jag en skäck?

Vad tror ni? Mitt sto är ju svart/vit skäck e: Sarras (skäck) betäckt med Callahan VDL som är mörk vita tecken , blir det en skäck eller vad?

Det hänger på den genetiska bilden ditt sto har. Det går att ta reda på, genom blodbild.

Sv: Får jag en skäck?

Knappast blodbild, utan man får kolla vilka gener stoet har. Dvs om hon har enkelt skäckanlag (50 % chans/risk för skäck) eller dubbelt skäckanlag (100% skäckavkomma oavsett hingst).
Om stoets mamma var enfärgad har hon bara ett skäckanlag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Det var i en annan tråd jag fick lära mig att det vita på en skäck är brist på pigment och inte någon skimmelgen(?). Spännande! Sedan...
Svar
18
· Visningar
1 913
Senast: Time Lord
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
767
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 655
Senast: Freazer
·
Hästvård Vi har en del johannesört i våra hagar. Det mesta är bortrensat, men det går ju aldrig att få bort 100%. Jag tror inte att våra hästar...
Svar
6
· Visningar
1 056
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka