'Fånghäst' och gräs

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare cerrox
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 2 534
Sv: 'Fånghäst' och gräs

Jo, jag har också hört det om att det ska vara längre gräs, men det verkade inte fungera på honom...sedan så har tiden ökats sakta på gräs hela tiden å inte gå i gräshage när det är frost, men det hjälpte inte ändå, han fick ju fång trots det.. :(

Sv: 'Fånghäst' och gräs

Kan ju gissa att fånget berodde på vädret? Att det smälte snön då och gammalt gräs kom fram och det kanske började finnas lite lite tillväxt?

Min är ju känslig för växlingar mellan kallt och varmt samt tvärt om. Tex ifjol vinter hade vi en vecka där det var plusgrader i januari. Då fick min fång direkt.

Liknande trådar

Foder & Strö Har börjat vänja in min fångponny vid gräs igen, tanken är att han ska gå i gräshage med de 3 andra hästarna till vintern, men är...
Svar
18
· Visningar
5 013
Senast: sassiball
·
Foder & Strö Först och främst måste jag fråga hur man fodrar en unghäst, efter aktuell vikt eller en uppskattad vuxen vikt? Har för mej att det är...
Svar
8
· Visningar
1 796
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Har en rätt stor gräshage här just nu där gräset är över 1 meter högt :eek: Jag kan inte lägga dit hästen för att äta det här gräset...
Svar
8
· Visningar
8 167
Hästvård Jag har ägt min häst, hbl sto på 11 år i ca 8 år. Lite historik: I februari fick hon ett riktigt allvarligt kolikanfall och jag hade...
Svar
2
· Visningar
1 283
Senast: cactuspower
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka