Falsk marknadsföring

Sista inlägget blev lite rörigt, fick inte till det. Men ja. Jag står på kontrakten till boxen. ägaren till hästen försökte sägas upp boxplatsen

Angående skicket på hästen. Blev förvånad när hon sagt att hästen inte håller för hoppning och sedan försöker sälja den som hopphäst, bara för att de var en hoppryttare som blev intresserad. Fundera om jag borde agera, känns inte okej med orena affärer. Kommer dock inte att lägga mig i. Är trots allt hon som kommer få problem i såfall.
Jag hade faktiskt frågat ägaren vad den håller på med. Sen hade jag nog inte lagt mej i men ändå uppmärksammat att det inte är okej.
 
Som köpare så vill jag ju hellre ha all info i annonsen direkt. Inte vill jag åka säg 10-20 mil för att titta på en häst jag tror är frisk och när jag kommer dit så stämmer inte det som står i annonsen och är absolut inget jag vill köpa.
Sånt jävla slöseri med min tid!

Ja, precis. Jag var i den situationen men hann undan. Jag hade haft kontakt med säljaren ett par gånger och bestämde mig för att köra och titta. En resa på ca 30 mil enkel väg. Jag ringde upp säljaren för att tala om att jag körde så hen kunde beräkna ungefär när jag kom. DÅ säger hen att hästen har haft reaktion på böjprov för ca 2 månader sedan. Ehhh...jaha och vad sa veterinären om det, hur är hästen behandlad, frågade jag. Nja....den är inte inte behandlad utan bara gått i hagen, fick jag till svar. Jaha, så då vet du inte varför den hade reaktion och du vet inte om den reagerar fortfarande. - Nääää.... Tack för mig!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp