Falsk marknadsföring

vinkelina

Trådstartare
min foderhäst är Till salu (vi passar inte ihop och ägaren har inte tid) dock verkar det panik att han skall säljas och det kommer folk var och varanna dag för att provrida

Råkade av en slump trilla över annonsen och ser att hon skriver saker som är precis tvärtemot vad hon sagt åt mig. Hästen skall vara helt frisk enligt annons och tävlat närmare 1 meters banor. Jag är förbjuden att hoppa hästen pga gammal skada i knä (tror det antingen var broskbildning eller att de växte "piggar" på skelettet i knä, fick aldrig det helt klart)

Känns ju inte alls bra att hon säljer honom under dessa förutsättningar, men hur mycket vågar jag lägga mig i? Stämningen är inte helt ok mellan oss nu
 
Jag är tyvärr inte med vid provridningen, ägaren meddelar bara dag, men aldrig tid, har inte möjlighet att hänga i stallet hela dagen
 
Då blir det svårare. Jag trodde du var tvungen att visa upp hästen varje gång. Då vet jag inte vad du ska göra tyvärr.
 
min foderhäst är Till salu (vi passar inte ihop och ägaren har inte tid) dock verkar det panik att han skall säljas och det kommer folk var och varanna dag för att provrida

Råkade av en slump trilla över annonsen och ser att hon skriver saker som är precis tvärtemot vad hon sagt åt mig. Hästen skall vara helt frisk enligt annons och tävlat närmare 1 meters banor. Jag är förbjuden att hoppa hästen pga gammal skada i knä (tror det antingen var broskbildning eller att de växte "piggar" på skelettet i knä, fick aldrig det helt klart)

Känns ju inte alls bra att hon säljer honom under dessa förutsättningar, men hur mycket vågar jag lägga mig i? Stämningen är inte helt ok mellan oss nu
Kan det vara så att hon hittat på ursäkter för att hon inte vill att du ska hoppa?
 
Kl
Jag hade låtit det vara . Fodervärden är inte med i bilden, ägaren sköter försäljningen osv. Givetvis synd om hästen om felköp sker osv, men är säljaren och ägaren så naiva att de tror det bara är att sälja en häst under vilka förespeglingar som helst och att inga problem uppstår sen för säljaren om de sålt under falska premisser och köparen sen åberopar så låt dem känner jag .
Vet inte hur Finland fungerar ang reklamation av häst jmf med Sverige . @vinkelina du som TS kanske vet ?
 
Säljaren vill kanske inte skriva allt I annonsen utan tänker att det där tar vi mellan fyra ögon vid provridning? dvs du som inte är med vet ju egentligen inte vad som sägs? :) låt ägaren sköta försäljningen om hon nu vill det.
 
Hade det varit jag, hade jag om/när hästen blivit såld försökt få tag på nya ägaren. Sagt som det är; ägaren sa det här till mig om knäet på hästen. Jag vet inte om det är sant men jag ville bara säga det så du har en chans att kolla upp det. Har man tur kanske man träffar på nya ägaren vid hämtning till besiktning eller liknande?
Eller så är det kanske en skada som kan synas på en besiktning?
 
Säljaren vill kanske inte skriva allt I annonsen utan tänker att det där tar vi mellan fyra ögon vid provridning? dvs du som inte är med vet ju egentligen inte vad som sägs? :) låt ägaren sköta försäljningen om hon nu vill det.

Som köpare så vill jag ju hellre ha all info i annonsen direkt. Inte vill jag åka säg 10-20 mil för att titta på en häst jag tror är frisk och när jag kommer dit så stämmer inte det som står i annonsen och är absolut inget jag vill köpa.
Sånt jävla slöseri med min tid!
 
Som köpare så vill jag ju hellre ha all info i annonsen direkt. Inte vill jag åka säg 10-20 mil för att titta på en häst jag tror är frisk och när jag kommer dit så stämmer inte det som står i annonsen och är absolut inget jag vill köpa.
Sånt jävla slöseri med min tid!
Ja men det är ju ägaren som utformar annonsen, det bestämmer ju inte spekulanten, även om man kanske gillar en viss typ av annons. Sen är det ju så att de förhoppninsvis har en dialog innan de träffas, vad vet vi ? Ts undrar om det är falsk marknadsföring, är det det om säljaren berättar allt på telefon? det tycker inte jag.

Jag beskrev ju inte den typ av annons som jag själv föredrar utan hur det faktiskt kan vara.
 
Jag säljer en häst just nu och har försökt få med all relevant information i annonsen. Självklart finns det mer att säga vilket jag tar innan någon kommer och tittar på hästen ifråga. Jag vill dock bara ha svar av människor som är seröst intresserade och har de fått läsa både positivt och negativt i annonsen har de en ganska klar uppfattning om vad som säljs. Men det är jag det ;)
 
min foderhäst är Till salu (vi passar inte ihop och ägaren har inte tid) dock verkar det panik att han skall säljas och det kommer folk var och varanna dag för att provrida

Råkade av en slump trilla över annonsen och ser att hon skriver saker som är precis tvärtemot vad hon sagt åt mig. Hästen skall vara helt frisk enligt annons och tävlat närmare 1 meters banor. Jag är förbjuden att hoppa hästen pga gammal skada i knä (tror det antingen var broskbildning eller att de växte "piggar" på skelettet i knä, fick aldrig det helt klart)

Känns ju inte alls bra att hon säljer honom under dessa förutsättningar, men hur mycket vågar jag lägga mig i? Stämningen är inte helt ok mellan oss nu
Jag tycker att du ska fråga ägaren vem hon ljuger/ljugit för. Antingen har hon ljugit för dig om hästens skador, eller också försöker hon sälja hästen med en lögn. Och fråga om hon tycker det är bra djurskydd att sälja en skadad häst som om den vore frisk.

Du ska däremot inte lägga dig i kontakten mellan köpare och säljare.
 
Fick meddelande att hästen är såld. Och Till på köpte vill ägaren säga upp MIN stallplats (de har även en annan häst i stallet men jag har valt att stå på kontrakten till boxen, just för att inte bli av med boxen om de händer nått med hästen)
 
Fick meddelande att hästen är såld. Och Till på köpte vill ägaren säga upp MIN stallplats (de har även en annan häst i stallet men jag har valt att stå på kontrakten till boxen, just för att inte bli av med boxen om de händer nått med hästen)
Jag förstår inget av er uppgörelse hur du redovisar här tyvärr ... Än mindre nu att du inte själv kan få Box i stallet som inte är kopplad till ägaren av den sålda hästen ? Det låter mest som att du och ägaren har ngn konflikt sinsemellan som nog ingen här kan svara vettigt på utifrån dina redovisanden om "din version" ? Eller du får gärna förklara annars ?
 
Jag förstår inget av er uppgörelse hur du redovisar här tyvärr ... Än mindre nu att du inte själv kan få Box i stallet som inte är kopplad till ägaren av den sålda hästen ? Det låter mest som att du och ägaren har ngn konflikt sinsemellan som nog ingen här kan svara vettigt på utifrån dina redovisanden om "din version" ? Eller du får gärna förklara annars ?
Tror ts menade att hästens ägare försöker säga upp ts stall plats. Vilket är väldigt konstigt då ts står på kontraktet och antagligen betalat stall hyran.
Och är ju självklart att ts som fodervärd reagerar på att annonsen inte stämmer överens med vad häst ägaren sagt till henne.
 
Fick meddelande att hästen är såld. Och Till på köpte vill ägaren säga upp MIN stallplats (de har även en annan häst i stallet men jag har valt att stå på kontrakten till boxen, just för att inte bli av med boxen om de händer nått med hästen)

Står du på stallkontraktet kan hon inte säga upp det. Då är det DU som hyr boxen.
 
Tror ts menade att hästens ägare försöker säga upp ts stall plats. Vilket är väldigt konstigt då ts står på kontraktet och antagligen betalat stall hyran.
Och är ju självklart att ts som fodervärd reagerar på att annonsen inte stämmer överens med vad häst ägaren sagt till henne.
Ja exakt ang stallplatsen. Är ju precis det jag kommenterat .
Jag tycker hela redogörelsen allmänt är luddig. Det finns många frågetecken . Av just den anledningen tenderar jag att alltid vara skeptisk i att både döma och besvara såna här scenarion på sociala media . Oftast därför svarar jag som många andra - väldigt kritiskt och krasst med motfrågor. Eftersom jag inte annars känner att det finns några svar att ge och jag blir så förvånad samtidigt varje gång att det är så vanligt att folk verkligen förlitar sig på sociala media runt sånt här . Jag förstår inte helt enkelt vad man förväntar sig som svar som isåfall känns så tillförlitligt att man då kör på det ? :(
 
Sista inlägget blev lite rörigt, fick inte till det. Men ja. Jag står på kontrakten till boxen. ägaren till hästen försökte sägas upp boxplatsen

Angående skicket på hästen. Blev förvånad när hon sagt att hästen inte håller för hoppning och sedan försöker sälja den som hopphäst, bara för att de var en hoppryttare som blev intresserad. Fundera om jag borde agera, känns inte okej med orena affärer. Kommer dock inte att lägga mig i. Är trots allt hon som kommer få problem i såfall.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp