Fästingvaccin till bebis

I

Isis

Vaccinerar ni era barn runt 1 år eller yngre mot fästingar?

Pratade med en sköterska idag om det och hon säger att det är sällan man gör det men mest för att det gör ont på barnet. För min del känns det bättre att det gör ont en gång än att han blir sjuk av en fästing. Hur har ni gjort?
 
Sv: Fästingvaccin till bebis

Vaccinerar ni era barn runt 1 år eller yngre mot fästingar?

Pratade med en sköterska idag om det och hon säger att det är sällan man gör det men mest för att det gör ont på barnet. För min del känns det bättre att det gör ont en gång än att han blir sjuk av en fästing. Hur har ni gjort?

Min dotter var tre år men då vaccinerade vi oss hela familjen så det hade mer med det att göra.

Det beror väl lite på hur pass fästinginfekterat område du vistas i och om du har många gräsmattor osv. som han kryper runt på. Men jag tycker att "det gör ont" är en konstig ursäkt. Alla vacciner gör ju ont men barnen får dem ändå.
 
Sv: Fästingvaccin till bebis

Bra info!

Vi har börjat fundera på om vi ska vaccinera Hanna. Hon är mkt hos sina farföräldrar, och de bor i högriskområde.
Hanna är snart 2,5 år, så det är ju precis i "gråskalan" om man ska vaccinera eller inte. :crazy: Jag vill helst inte vaccinera "i onödan", men å andra sidan vill jag ju inte att hon får sjukdomen "i onödan" heller :crazy:
 
Sv: Fästingvaccin till bebis

Jag bor i ett högrisk område och vi är mycket ute i naturen och i skärgården. Det är snuskigt mycket fästingar här. Kan hitta uppåt 20 stycken som kryper på en efter en skogspromenad.
Sonen fyller snart 1 år.. Om det är ovanligt så förekommer det ändå.. Får rådfråga dem på fästingbussen.
 
Sv: Fästingvaccin till bebis

jag skulle vacciner .ett stick känns bara en liten stund. när min son var 3år fick han borellia vilket var jätte svårt att hitta han klarade inte av att äta pc utan bara kräktes blev inlagd med dropp å fick tar ryggmärgsprov allt för en liten sketen festing kan tillägga att det dröjde flera månader innan han blev helt frisk
mvh Tail
 
Sv: Fästingvaccin till bebis

jag skulle vacciner .ett stick känns bara en liten stund. när min son var 3år fick han borellia vilket var jätte svårt att hitta han klarade inte av att äta pc utan bara kräktes blev inlagd med dropp å fick tar ryggmärgsprov allt för en liten sketen festing kan tillägga att det dröjde flera månader innan han blev helt frisk
mvh Tail


tyvärr kan man inte vaccinera mot borelia, det är TBE man vaccinerar mot...
 
Sv: Fästingvaccin till bebis

Bra info!

Vi har börjat fundera på om vi ska vaccinera Hanna. Hon är mkt hos sina farföräldrar, och de bor i högriskområde.
Hanna är snart 2,5 år, så det är ju precis i "gråskalan" om man ska vaccinera eller inte. :crazy: Jag vill helst inte vaccinera "i onödan", men å andra sidan vill jag ju inte att hon får sjukdomen "i onödan" heller :crazy:

Min pappa fick TBE och när jag sett hur sjuk han blev så fick jag mig en stor tankeställare, vi har inte vaccinerat oss ännu för vi har flyttat från högriskområdet vi bodde i tidigare men eftersom vi besöker släkten ganska ofta (speciellt sommartid) så kommer vi att göra det...
 
Sv: Fästingvaccin till bebis

tyvärr kan man inte vaccinera mot borelia, det är TBE man vaccinerar mot...

läkarna visste inte om det var början på TBE eller om det "bara " var i blodet så sonen fick gå igenom alla prov han fick även samma behandling som om det hade varit TBE det tog över 1 vecka för att få provsvaren å dom ville inte chansa när han hade haft över 40grader i 3veckor så dom satte in behandlingen deräkt så sista behandlings dagen fick vi veta att det "bara" var i blodet inte i ryggmärgen så jag vet vad barnen får gå igenom även om jag skrev fel
mvh Tail
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
809
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 084
Senast: Jahaja
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 973
Senast: Amha
·
Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
11
· Visningar
2 732

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp