Få vit häst med vinterpäls ren

Sv: Få vit häst med vinterpäls ren

Det är det som är det konstiga , att han får 4 ml B-vitamin varje dag .. Jag bor inte i norrland , utan utanför Göteborg . Men jag avvaktar några dagar till och får se vad jag ska göra sen .

hur ser foderstaten ut annars då? kanske han behöver mer protein? är han gammal?

HeJ!

Funkar potatismjöl på falurödfärg?

Jag har gått från vit connemara, via gul "fjording" till rosa "my little pony" med rosa i svansen, på baken och nu även på bogen... Och inte f-n går det bort med vanlig tvätt...:mad: :mad:

Dumma dumma ponny som älskar att klia sej..:mad:

/ Lavinia

doppa svansen i klorin och snurra runt den lite...det är det enda som har hjälpt mig...men va försiktig så du inte får nått på benen eller svansroten.

Han får;
Morgon: 2 dl korn, 1 dl betfor
Middag: 2 dl korn, 4 ml B-vitamin, en liten skopa mineraler
Kväll: 1 dl korn, 1 dl havre, 1 dl betfor

+ morötter :love:

Han är inte gammal , 10-14 år (enl. uppgift och tänderna)

för det första...vad är det för ras?sen hur mkt MJ och protein får han per dag?det är nog det som Centaur vill få fram...;) inte vad han får för krafftfoder.
Han får kanske inte i sig rätt kvot med proteiner.

Ahaha :rofl:
Han är en connemaraponny på ca 1.48 cm .
Ingen aning hur mkt MJ och sånt han har , men ska försöka komma ihåg att kolla det !

Ja , hur 17 gör man ? Han har en flera cm tjock vinterpäls och handavtrycken syns när man klappar på rumpan . HUR får man honom ren ? Stog igår i en timme på varje sida med först rotborste , sedan ryktsten , och sist ryktborste . Och han blev inte mycket renare ! Hur gör man för att få skitgrisen ren igen ? :rofl:

TA FRAM KLIPPMASKINEN:devil:
det gör det nog mkt lättare :D

Blandar du inte ut clorinet!? Ska man skölja av det efter? Låter som om man bör göra det.

Har hört fler som tvättat med clorin, men har inte vågat själv.

Jag får inte min svans på hästen, till att bli ren!!:o

jo det ska vara utspätt 20% kanske...sen har jag handskar och vispar med svansen ett tag i hinken så den blir ren, man kan även ta ner handen och gnugga lite.
Sen har jag hinkar bredvid som jag gör samma prosedur med fast med vatten...

jo det ska vara utspätt 20% kanske...sen har jag handskar och vispar med svansen ett tag i hinken så den blir ren, man kan även ta ner handen och gnugga lite.
Sen har jag hinkar bredvid som jag gör samma prosedur med fast med vatten...

KLIPP KLIPP ? :devil:
om han har tjoock päls .:P

Aldrig i livet att jag riskerar att förstöra hans sommarpäls !!! :bow:

haha nej varför ska man klippa somar päls ? :eek:
jag menar om han har så TJOCK och LÅng päls.. Vinterpälsen menar jag :)

haha nej varför ska man klippa somar päls ? :eek:
jag menar om han har så TJOCK och LÅng päls.. Vinterpälsen menar jag :)

Jo det fattar jag med , men aså klipper man hästen nu är det gaanska stor risk att man förstör sommarpälsen , som börjat komma ut under vinterpälsen ! :crazy:

kl

Har nu badat honom , :devil: vad det rann smuts ! Efteråt luktade han viol , och var såå len och fin :rofl:
Men , efter tre dagar såg han likadan ut igen :mad:
Stog i tre timmar och duschade honom :angel:

Näe nu får jag putta upp den gamla tråden och snällt be om fler råd :crazy: :p

Klipper honom gör jag inte ;) Han ska ha sin päls för täcke på honom, det gillar han inte :mad: ;)

Läste igenom tråden och någon nämde torrschampo, vad är det? Gnuggar man in det i pälsen och borstar bort sen eller hur gör man? Eller är det vanligt schampo där man behöver blöta ner hästen? Det vill jag ju inte gärna nu..

Och potatismjöl, gör det rent eller är det bara för att det ska se rent ut?

Jaja, kom gärna med lite tips och råd igen :D

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 439
Senast: qitis
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 099
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 014
Senast: Jamtland
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 190
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka