Få fram hundens gammla ägare m.m.m

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Oasis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 023
O

Oasis

Som jag skrev i tidigare inlägg om min golden hanne som ja hade lite funderingar över ang bla försäkringar osv. Nu har jag pratat med hans försäkringsbolag ja vet inte hur många gånger men dom ger mig bara samma svar: Sekretesslagen, sekretesslagen bla bla bla.

Undrar om man kan efterlysa någon här som kan känna igen honom eller som vet något om honom ???? Hur ska ja gå till väga ????

jag blir galen snart av allt letande utan resultat: :mad:

Sv: Få fram hundens gammla ägare m.m.m

Kan du inte se det där hunden är registrerad??
tex skk eller jordbruksverket?
Jag har efterlyst en häst här på buke för länge sedan och med mkt gott resultat!!:)
Hoppas du lyckas lete reda på något!

Sv: Få fram hundens gammla ägare m.m.m

Har du kontakt med hundens uppfödare?
När du köpte hunden, skrev du på ägarbyte? Om inte annat skulle du kunna hitta tidigare ägare och mer uppgifter på hunddata.
Om uppfödaren har ordning på alla papper borde du kunna få vissa uppgifter ifrån dennes håll.

Ang. jordbruksverket. Nej, man kan inte kontakta dem för att ta reda på någonting om hunden. Uppgifterna är skyddade och kan varken nås från internet eller via telefon. Från vad jag har hört har inte ens polisen tillgång till registren när de får bortsprungna hundar, utan söker sig till SKKs hunddata för att slå upp chip/tatuering.

Journaler från vet. kliniker får bara läsas av djurägaren som varit inne med hunden. Om du vill ta reda på någonting hunden sökt för hos tidigare ägaren, har du inte tillgång till de uppgifterna heller.

Vad är det för knix med försäkringsbolaget?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 853
Senast: Amaranthe
·
Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 887
Senast: Cambrie
·
Övr. Hund Jag sökte och hittade lite trådar om skällande hundar, många om hur man ska få hundar sluta och även trådar där skällandet betraktas som...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 185
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 624
Senast: LelleLilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka