Få bort Björnloka????

Fenestra

Trådstartare
Har sett ett par björnlokor vid hagen... hur sjutton får man bort dem??? Tänker då på både människor och djur!!
 
Sv: Få bort Björnloka????

Gift är det enda som funkat för oss. Fick en blandning av en större bonde i närheten som gjorde det åt oss. Det är ett gift som inte är farligt för djur men som tar kål på björnlokorna. Sprutade en gång och allt är borta nu.
 
Sv: Få bort Björnloka????

Precis, så hette det :D Men det bästa är om man får tag i "riktig" roundup, inte den som säljs i butikerna nuförtiden. Den är tydligen värdelös.
 
Sv: Få bort Björnloka????

jag vet inte vad en björloka e men den verkar vara giftig, el?
 
Sv: Få bort Björnloka????

jag vet inte vad en björloka e men den verkar vara giftig, el?


Man får brännskador av dess saft, och den är otroligt giftig att äta. Tror inte hästarna ställer sej o äter den, men de kan ju stryka sej mot den eller springa på den o få brännskador.
 
Sv: Få bort Björnloka????

usch då de låter inte så kul att behöva tampas med den..
 
Sv: Få bort Björnloka????

För att få tag på den riktiga varianten behöver du en langare. Du måste ha licens för att lösa ut de preparat som används av t ex jordbruken.

Enklast är nog att få någon med licens att spruta dem åt dig.
 
Sv: Få bort Björnloka????

Vart får man tag i det?

Som sagt innan.... det finns "snikvariant" för oss vanliga dödliga på trädgårds affärer och liknande. Den kan fungera... Men är det något som man verkligen vill bli av med så är mitt tips att betala en slant till någon bonde i närheten för att göra jobbet...

Eller att man får några deciliter i en sprayflaska om det är bara några enskaka växter man vill bli av med...
 
Sv: Få bort Björnloka????

Min syrra hade såna i sin trädgård - de ringde kommunen som kom och sprutade = björnlokorna dog!
 
Sv: Få bort Björnloka????

Tack alla! då ska jag höra med grannbonden! Såg ngn liknande vid stengärdesgården i trädgården:eek: jag har en tvåårig flicka, 11årig pojk och en nyföding... behöver jag säga mer!! Djädra skitväxt...:mad:
 
Sv: Få bort Björnloka????

oj då! Såg att jag lagt denna under hästverksam!!! Ber om ursäkt för det... skulle ligga under hästvård:o
 
Björnloka är INTE giftig att äta, varken för djur eller människor. Men man få brännskador av saften.
 
Jag vet att den är från 2007. Men eftersom att denna tråd är en av dom första träffar man får när man söker på Björnloka kände jag att det vore bra att den innehöll korrekt information. :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 055
Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
454
Senast: Mirre
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
504
Lantbruksdjur Skatorna tycker om att vistas i ligghallen, vilket varken jag eller djuren skulle ha något emot om det inte vore för att de bajsar...
Svar
2
· Visningar
589
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp