Få av en sko

Filifjonkan_

Trådstartare
Hur 17 ska man få av den?

Har slagit upp sömmen med en upphuggare, klippt av dem med en avbitartång, och försökt dra av skon. Inget går, och ingen hovslagare är tillgänglig inom en rimlig framtid. Det är snorhalt ute, hästen MÅSTE röra på sig, nu när hon äntligen är igång, men tre oskodda hovar, en hov skodd fram utan brodd säjer allt. Jag vägrar att brodda den skon, även om broddhål finns. Det blir för stor skillnad i höjd på framhovarna och jag är helt säker på att hon redan nu belastar fel.

J*vla häst att trampa av sig varenda sko utom en!

Sv: Få av en sko

ta en tång och "bänd lite" försiktigt runt kanten på skon, (alltså du ska ta tag runt skokanten och sen "rucka" på skon, så att mellanrum skapas mellan skon och hoven. Så att du sen kan greppa tag runt sömhuvudet på undersidan. när du får tag i sömhuvudet kan du sen plocka bort sömmen, rucka lite till på skon osv osv. det är lite pill men det funkar.

drog den av sig TRE skor i en och samma veva?

Okej, låter vettigt. :idea: :bow: Vad gör man med en istadig kallblodsmärr som INTE vill ha foten uppe längre än nödvändigt då? Välter den? :angel:

Okej, låter vettigt. :idea: :bow: Vad gör man med en istadig kallblodsmärr som INTE vill ha foten uppe längre än nödvändigt då? Välter den? :angel:

Kollar om den har ont i de skolösa fötterna och därför inte vill belasta dem kanske:confused:

Liknande trådar

Hästvård Jag börjar bli helt uppgiven av dessa ständiga tappskor mina hästar skaffar sig. Vad tusan ska man göra? Min förra häst hade max 4...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
14 247
Senast: Marvin
·
Hästvård I början av december förra året visade min häst en mindre hälta på höger fram i endast höger volt på hårt underlag. Inga...
Svar
4
· Visningar
2 331
Senast: Lejd
·
Hästvård Först och främst, jag vet att jag som hästägare borde läsa på mer och bli mer insatt i hovslageri, och tro mig; Jag läser på allt jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 264
Senast: mily
·
Hästvård Några tips? Finns det ens något hopp om att hitta den? Har ingen metalldetektor... :p Har såklart letat men som sagt, gräset är över...
2
Svar
28
· Visningar
5 410
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vilka raser passar in?