Erfarenheter av Krafft Pluss blå/röd

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Ello_knott
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 032
E

Ello_knott

Hej!
Funderar på att börja ge min häst havre och krafft pluss blå/röd och undrar vad ni har för erfarensheter av det? Jag har läst mig till att det skulle kunna passa min häst men det är ju alltid bra att höra vad andra tycker.
Vilken effekt ger det? Hull? Energi? Stämmer utfodringsanvisningarna någorlunda med vad som krävs? Tacksam för svar.

Sv: Erfarenheter av Krafft Pluss blå/röd

har ingen erfarenhet av det där fodret alls.

Men hur vet du att din häst behöver det där fodret?
vad har ditt hö för analys värden?
Det som står på säcken är rekomendationer antar jag är när man har ett hö med värdena 8 mj och 40 smbrpg.
Och vad menar du med att du har läst dig till att din häst skulle kunna passa till det där fodret?

Som sagt, vill ha svar av sånna som har erfarenhet av det här fodret.
Min häst går mkt bra på havre och det jag har läst mig till är att det är ett bra komplement till just havre.

tror det blir svårt för någon kunnig att hjälpa dig om du inte har någon koll på vad höet innehåller? Om du inte vet vad som finns i höet så kan man ju chansa o ge vad som helst!? du måste ju veta om din häst faktiskt behöver just det där fodret liksom..

det är ju mkt mineraler och vitaminer i det, jag ger den gröna då jag behöver mera proteiner, men annars är det samma mineralinnehåll...men du måste ju veta först vad ditt hö innehåller så det inte blir för mkt/lite av nått!

Vår travhäst fick Krafft Pluss blå/röd tidigare - Går på Groov 90 nu eftersom det ingår i stallhyran!

Han fungerade jättebra på det och det passade bra i hop med höanalysen. Rekomendationerna på säcken är bara riktvärden - För sådana som kanske inte har analyserat grovfoder!

Ok, tack. Mitt hö är inte analyserat men har en god kvalitet och jag utgår ifrån ett medelbra värde.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 606
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har länge funderat på att skaffa hund och väntat på rätt läge, vilket jag tror närmar sig. Jag har läst mig galen om de olika...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
16 832
Senast: Bison
·
Foder & Strö Hej! :) Jag ska prova ett nytt kraftfoder i höst åt mina hästar då de inte gillade lusernen de fick i fjol. Jag inväntar ännu svar på...
Svar
2
· Visningar
1 085
Senast: Twihard
·
Hästvård Hej! Mitt sto har konstaterats ha en gaffelbandsskada höger fram. Hon är svullen och lite lätt halt. Gaffelbandet är rejält skadat, men...
Svar
13
· Visningar
2 905

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka