Erfarenheter av att lämna på hunddagis/hos dagmatte?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Syrsa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 613
S

Syrsa

Nu har vi det så väl förspänt att sambo arbetar hemma och jag är arbetslös...så vovven är ju inte i behov av dagis direkt. Men jag funderar ändå...

Ni som har lämnat er hund/lämnar er vovve till dagmatte/-husse, eller hunddagis: hur ser era erfarenheter ut? Vad har varit bra, vad vill ni helst slippa?
Vad har ni uppskattat, hur har era vovvar mått?
Hur har konflikter hanterats (mellan människor och mellan hundar i gruppen)?
Vad har ni betalat, vad är för mycket att betala?

/Syrsa

Sv: Erfarenheter av att lämna på hunddagis/hos dagmatte?

Tjenixen
Har ingen egen erfarenhet men min bästis jobbar på ett hunddagis(hon har även erfarenhet av ett till) och jag ska vidarbefodra dessa frågor och kolla vad jag får för svar, hoppas hon kan prislistan ;)

Jag har varit dagmatte ett tag. Det verkar oerhört jobbigt som ägare att leta runt efter en ny dagmatte när den gamla slutar. Den vovven jag haft har ingen ny och hon hade ingen förra våren heller :(

Jag letade dagmatte för bara ett par månader för min hund, men fick ingen... Med andra ord verkar det vara oerhört osäkra kort att förlita sig på att jämt kunna hitta en dagmatte. Jag skulle aldrig orka ha det så år efter år.

Jag tycker att hunddagis på det sättet är det bästa. Då blir man inte "sviken" titt som tätt utan man betalar och har sin plats.

Jag har haft min hund på hunddagis, nu när jag pluggar på distans så har han dock fått sluta och är hemma med mig istället.

Min hund började på dagis när han var 10 månader då jag började en utbildning och inte kunde ha honom hemma längre. Han har trivts jättebra där. Lämnar honom där vid 8-tiden och så är han där till 16-17. När man lämnar honom där så är han överlycklig och när man hämtar honom så är han överlycklig. De går två långa promenader och en kort per dag.

Tyvärr så kan min hund bli väldigt stressad av att ha andra hundar omkring sig när han äter och har extremt svårt för att slappna av och vila, så vissa dagar var han helt slut när han kom hem.
På vårt dagis så använde de vattenflaskor för att skingra hundarna när de bråkade. Vilket var lite sådär på min hund, då han älskar vatten i alla dess former... Han hamnar väldigt sällan i gräl dock, världens gulligaste och snällaste Lab.

Jag kan tycka att det är lite jobbigt att "andra" ska uppfostra min hund och ge honom olater osv. Men, allt som allt är jag väldigt nöjd med hur det fungerade. Vi betalade 2500 i månaden.

Liknande trådar

Övr. Hund Lite bakgrund: Jag och min sambo har beslutat oss efter 2års funderande och diskuterande, att nu är perfekt tid för oss att adoptera en...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
8 603
Senast: Elektron
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 563
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Det här är ett "jag har aldrig varit såhär arg i hela mitt liv så jag måste skriva av mig"-inlägg. Long story kind of short: I början...
Svar
9
· Visningar
2 379
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Jag har läst på Buke i många år, men inte reggat mig förrän idag. Nu behöver jag hjälp med att tänka! Jag har ofta tänkt att det inte...
Svar
17
· Visningar
1 725
Senast: fetange
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka