Equilis Resequin vet

Tretjak

Trådstartare
Någon som känner till detta vaccin och om det har stoppats i Sverige nyligen? Det är ett vaccin mot hästhosta orsakat av herpesvirus om jag har fattat rätt?

Sv: Equilis Resequin vet

Ingen aning om det blivit stoppat men du har inte fattat helt rätt utan det är ett kombivaccin som både vaccinerar mot A1 influensa samt även virusabort (herpesvirus).
Var har du läst att det blivit stoppat ?

Sv: Equilis Resequin vet

Ok, då förstår jag. Nja, min veterinär berättade att det f n var svårt att få tag på och nu när jag gick in och kollade på Vet FASS så stod det ngt i rött om att det inte fanns tillgängligt (eller liknande formulering). Tänkte om någon här vaccinerat sin häst med detta nyligen och stött på problem?

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 449
Senast: Stergo
·
Hästvård Kanske konstigt ämne under kategorin ”hästvård” men jag har en nykastrerad unghäst som enligt veterinären måste röra på sig ordentligt...
2
Svar
23
· Visningar
3 155
Senast: Freazer
·
Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
874
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Jag pressar tänderna när jag sover vilket gör att jag får ont i nacken och huvudvärk väldigt ofta. Dock stämmer inga av...
2
Svar
33
· Visningar
1 886
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• tämja halvvuxna katter
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈