En tråd för oss som väntar föl 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mitrolle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 636
  • Visningar Visningar 201 256
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Kul att man inte är sist i alla fall. Tycker det känns som en hel evighet tills det är dags, men varje dag är ju en dag närmre fölning, hoppas det håller i sig hela vägen fram.

Inatt drömde jag att mitt sto sprang runt med en hel massa ben utstickade där bak, kanske var trojanska hästen för det var helt klart fler än fyra i alla fall.

Ja, coffee är ju helt klart bättre färgmässigt än var Hermes är. Vågar inte ta en nygodkänd nästa säsong på grund av fiaskot med betäckningen i år så jag känner mig ganska säker på coffee, han är ju bara sååå läcker :love::love::love: Hoppas han kommer med på hingsttåget så man kan se honom live.

Hon är beräknad till 6e maj..

Ska bli väldigt spännande, hon är beräknad först av mina 3.. (en 9e och en 30maj också)

Fettso, Josssefine och Molin. Har ni känt några sparkar än? Här sparkade det för fullt i kväll och jag önskar så att ni också snart får känna detta. Det är så underbart! /AFF

Jag har varit bortrest sen i onsdags så jag ska ut imorgon :)
Kom hem idag, var ut en sväng då för att svärfar och hans kärringen ville se na. Pussa lite bara på na då.

Vi får se imorgon, ska minsan stå där en stund :P

Hej alla i väntans tider! Jag o min häst Loppan (Sanctamara) väntar oxå på bebis i vår. Kan tiden gå långsammare lr? Beräknad den 11 april.

Vad är "Loppan" av för ras då?Betäckt med?Grattis och välkommen till tråden!!:):banana:

Tack så mycket! Loppan är imp från Holland. Bebis blir e:Poet- Equador(Voltaire)-Rex Magna xx-Lucky Boy xx-Darwin.

Jag har ett Looping-sto dräktig med Silvermoon. Älskar Looping, rörliga, kanon-inställing (min har gjort så rätt allting) har haft en innan, den hade ALLA rätt, dressyr och hoppmässigt. Ska bli kul, kommer förhoppningsvis i mitten av maj

Roligt med någon som betäckt med Silvermoon,jag valde mellan honom och Herzensdieb. Det blev Herzensdieb för min del.
Det ska bli roligt att se ditt fina föl till våren för du sätter väll ut en bild här då. :banana: :banana:

*lånar knapp*

Nu har jag startat upp en ny juvertråd på avelsgnägg. Ni som vill kan väl lägga ut bilder på era stos juver efterhand som det fylls i. Det finns ju några här som väntar tidiga föl. Så kom igen. Lägg in bilder så vi alla får se. /AFF

*delvis knapplån*

Igår kväll tog jag med en polare ut till stallet och hon kände också lilla fölisen sparka där inne, då är det inte bara inbillning från mig och det känns ju bra :banana::banana: idag på 179 dygn

Man ser en tydlig skillnad på juvret, eller rättare sagt framför juvret på min. Det är alldeles svullet, eller "köttigt" kanske man kan beskriva det som. Man känner liksom som ett par limpor där. Kul att det börjar forma till sig lite för att producera mjölk om några månader. bra initiativ med juvertråden, den ska jag följa med spänning. Snart är det väl dags för ameo att nåla en ny föltråd också med årets nykomlingar. Åhh vad avundsjuk man kommer att bli när de första ungarna börjar se dagens ljus

*delvis knapplån*

Igår kväll tog jag med en polare ut till stallet och hon kände också lilla fölisen sparka där inne, då är det inte bara inbillning från mig och det känns ju bra :banana::banana: idag på 179 dygn

Man ser en tydlig skillnad på juvret, eller rättare sagt framför juvret på min. Det är alldeles svullet, eller "köttigt" kanske man kan beskriva det som. Man känner liksom som ett par limpor där. Kul att det börjar forma till sig lite för att producera mjölk om några månader. bra initiativ med juvertråden, den ska jag följa med spänning. Snart är det väl dags för ameo att nåla en ny föltråd också med årets nykomlingar. Åhh vad avundsjuk man kommer att bli när de första ungarna börjar se dagens ljus

Åhhhh vad kul att du känner sparkar du också! Det är ju så underbart! Jag kände en massa sparkar från min fölis också igår kväll. Det är ju urmysigt!! Mitt sto har idag gått 193 dygn.

Ja jag hoppas att det ska bli lite aktivitet i juvertråden framöver. Jag skapade en sådan tråd 2007 också och då var där ganska många som visade foton. Det är riktigt roligt att kunna jämföra med varandra.

Mitt stos juver har inte gått tillbaka helt sedan hennes föl avvandes i början av december så det kan vara lite missvisande att ta kort på hennes juver, men jag ska göra det ändå, bara för att få lite fart på juvertråden. Foton kommer i kväll! /AFF

Bra att du lägger in en bild, det är så tråkigt när det blir en massa "puttar" för att hålla tråden levande. Jag kan ju lägga in mina "limpor" också men dom är verkligen inte mycket att se eftersom det är så lång tid kvar. Hoppas de långt gångna hittar dit så man får se lite rejäla doningar snart :D

Bra att du lägger in en bild, det är så tråkigt när det blir en massa "puttar" för att hålla tråden levande. Jag kan ju lägga in mina "limpor" också men dom är verkligen inte mycket att se eftersom det är så lång tid kvar. Hoppas de långt gångna hittar dit så man får se lite rejäla doningar snart :D

Ja lägg in bild du också! Det spelar ingen roll om det inte syns så mycket på juvret ännu. Det är roligt att kunna vara med från början och se hur det utvecklar sig! hihihi Är man fanatisk eller? Jag tyckte förra årets juvertråd var jätterolig att titta i, så jag hoppas jag får samma nöje i år!

Wrangler hallååååååååå! Du har ju föl som ska födas nu i januari. Hur ser juvret ut på henne nu???

/AFF

Jag följde också tråden även fast jag inte hade något dräktigt sto då, snacka om att man är galen. Jag satt dessutom och grinade och skrattade om vartannat när det ploppade ut nya fölungar, är man sjuk i huvudet eller?? Ska försöka komma ihåg kameran när jag tar in hästarna ikväll, kan dock inte garantera att jag kommer ihåg det, hjärnan är lite slö idag efter alla paraplydrinkar och andra osunda drycker som någon hällde i halsen på mig hela kvällen och natten :angel:

Kl*
Stod i minst 20-30 min idag och kände, men kände inget, inte direkt i allafall..
Men däremot så kände jag vid virvlarna på sidorna, elelr så va det bara som hon böjde sig ner för att äta, kan det vara så? elelr va det fölet?

Hej, jag hoppar in i den här tråden jag med!

Vi har ett kallblodstravarsto e.Marine Svarten som är dräktig med Järvsöfaks. Beräknad fölning är 19 April, så det är ju ett tag kvar.

Vi har en avkomma efter henne redan, en 2årshingst e.Moe Odin. Hela förra dräktigheten gick allt precis som det ska, och sambon var med henne under fölningen (i boxen! :o).

Förra dräktigheten kändes det som om hon var mycket större, eller så har man vant sig vid hennes kroppshydda... ;)

Nu vet jag inte om det här funkar... men värt ett försök iaf. :)

Här är damen i fråga själv, K.A.Svarta

svarta_1197926069.jpg

Syns hon? Jag är lite orolig att fölet kommer till att bli en elefant (inte min häst och därför inte mitt hingstval...), men det återstår att se. Blir iaf inget kallblod som ser ut som varmblod åtminstone. ;)

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 411
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka