En tråd för oss som väntar föl 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mitrolle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 636
  • Visningar Visningar 201 255
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Min har hår och allt nu:love::love:
(Din ena också, vi ligger ju rätt nära)

Det är så häftigt att vara med hela vägen!
Undra om min har små vita sockar?:love:

Min har en liten strimma och 3 vita sockor två fram, en bak. Mörkbrun, nästan svart. En kille är det också;)

Ska bli väldigt intressant om/när han/hon kommer till världen för att se hur ens fantasi stämmer med verkligheten:D

Åhhh, vad jag är sotis på er som har ston som kommit så långt i dräktigheten. Min har bara kommit till dygn 176 och det känns som en evighet tills det är dags.
För övrigt är min fölis svart med fyra jämna fina strumpor och bläs. Det verkar väl troligt med en fux och en mörkbrun med mycket fux bakom sig :angel:

då ska jag drömma att det blir ett gulbrunt sto :love: ;) utan vita ben, gärna nåt litet vitt i pannan men det är inte troligt

Men det går fort! Nyss var hon nydräktig, och nu bara 12 v. kvar.

Usch, det blir bara pirrigare och pirrigare:crazy:
Mina drömmar säger ju lite också om vad jag tycker om denna väntan:angel:
Drömde inatt igen att hon fölade, men jag vet inte hur det gick, jag började drömma om nåt annat då..

Vill ha fölis NU!!;) Mina nerver är svaga:D

Hej allihopa!

Jag har 2 ston som betäcks i år.

gullfeb2.jpg

Kallblodsstoet är e: Lappnils u: Guldsessan och hon betäcktes 26/4 med Bol Elden e: Elding. Hon skall kollas den 14:e maj.
Fölet är ett beställningsföl så det är alltså inte mitt, men lika spännande för det! Det kommer bli hennes 4:e föl.

sivan2feb.jpg

Arabstoet är Ciwanne e: Ce Magnum u: Ciara och hon står hos hingst nu i Norge. Hingsten är AS Sinans Pacha och vi hoppas hon kommer i brunst inom kort! Så spännande!
Det kommer bli hennes 1:a föl.

Ett arabföl i stallet jag är i är också efter Ce magnum ;D (www.arvaknord.se)

Ska bli kul att sammanställa sen det verkliga resultatet med våra fantasier! Håll i minnet vad ni förväntar er!:D

Ja visst är det, min lär ju få en fuxbäbis och det är verkligen inte min favoritfärg (kommer typ näst sist på listan) men det är ju bara att gilla läget, en av avigsidorna med att gilla de svenska stammarna. Bara den kommer ut hel och fin, levande och i någorlunda rätt tid så är jag överlycklig.

Min som varit som en lam sengångare i några veckor nu fick ett totalt frispel när jag lunchfodrade idag. Hon stod och studsade i hö-högarna tills det bara var leriga strån kvar. snacka om att hon måste ha personlighetsklyvning just nu, eller så har hon lyssnat för mycket på Arja Sajonmas hit, vem är du, vem är jag, levande scharader. hon försökte väl illustrera sig själv som odräktig så det skulle vara lätt för nordisen som är lite gammal och senil att gissa vad hon föreställde

:rofl: :rofl: :rofl:

åh här har det också blivit mer fart! och oj så sällskapligt det ska vara :love: hon pratar med alla som rör sig i närheten och försöka krypa igenom staketet till kompisarna på andra sidan också :D

Men visst håller jag med, ett friskt föl o att allt går bra är ju prio. (jag tror inte tanten har nåt fuxanlag, hihi, så "risken" för fuxbebis är ju iaf mindre)
Du får ta den där svarta bebben nästa gång med coffee istället ;)

Vi kanske skulle skapa en egen tråd med våra "fantasier"

Är ganska säker att det blir en mörkbrun/brunsvart med mindre stjärna. U, uu, ue, e, ee, eu till fölet har den färgen och stjärn. Fast uue är ju fux, får man drömma så vill jag ha en mörk fux med bläs + fyra vita strumpor.

Vad kul! Hur är den förra? Jag har fött upp en kille e. Lancier för 6 år sedan, men det här är den första sedan dess och den första efter Looping. Vad har du för sto?

Mina båda kommer att bli mörkbruna, med stjärna, Loopingungen med två vita bakfötter!

Och tack Maria

Åhhh, vad jag är sotis på er som har ston som kommit så långt i dräktigheten. Min har bara kommit till dygn 176 och det känns som en evighet tills det är dags.
För övrigt är min fölis svart med fyra jämna fina strumpor och bläs. Det verkar väl troligt med en fux och en mörkbrun med mycket fux bakom sig :angel:

Och gissa om jag är sotis på dig då, min har bara kommit till dygn 135 idag..En bit kvar till halvvägs..
U

Vad kul! Hur är den förra? Jag har fött upp en kille e. Lancier för 6 år sedan, men det här är den första sedan dess och den första efter Looping. Vad har du för sto?

Mina båda kommer att bli mörkbruna, med stjärna, Loopingungen med två vita bakfötter!

Och tack Maria

Stoet är ett rent fullbod e: Eighty Eight Keys. Lill-tjejen är ur-häftig, hon har verkligen fått allt det bästa från båda föräldrarna, hon är snabb, modig och nyfiken, hoppar allt som finns att hoppa över ; stenar, vattenbaljor, stup :crazy: , pinnar- you name it.
Rör sig dessutom väldigt bra och är korrekt! Mycket snygg typ..
Hon blir nog dock inte så mycket större än 165cm men det kan bero på att det är stoets första föl, mamman är själv 173cm.
Ska bli väldigt kul att se hur helsyskonet blir!

Här är en bild, fölungen är 3 eller 4 dagar..

Jag tror på att Grållan får en brun hingst (har pendlat sto dock..) utan några tecken, men hade velat ha ett skimmel sto :o fick redan på att 88an är homozygot brun så skimmel lär den ju inte bli, och fölungen är redan sjövild i magen och sparkar som en vilde därför tror jag på hingst..

Olga är jag lite osäker på vad det kan vara, har pendlat hingst dock men jag hoppas på ett sto som framtida efterträdare till sin mor.
Damen har blivit en riktig krokodil :smirk: så det kanske är ett märr-elände där inne.. Tror och hoppas på en brun med minimalt med tecken, pappan har en vit fot och mamma har stimbläs, så nåt litet tecken i ansiktet och inga vita fötter hoppas jag på :angel:

Rosa tror jag får en hingst, det har pendlat sto en gång och hingst en gång men magkänslan säger hingst, dessutom är bebis även där sjövild (sista ultraljudet gick det inte få en bild på den eftersom den levde om så mycket :p )
Mamma är brun utan tecken och pappa är mörkbrun utan tecken, helsyskonet född i år har ju 3 vita fötter och bruten bläs och är rätt ljus brun så vi tror på en likadan, fast en riktigt mörkbrun utan tecken vore nåt :d

Det går bra hon vilar just nu men ska igång igen efter nyår!
Pigg som en mört och drar gärna en repa med bocksprång då o då i hagen..:rofl:

Min fölis blir en hingst det är jag säker på!;)
Gärna en isabell med bläs och sockor!
Mer troligt gulsvart....men jag drömmer gärna!:D

våran har gått 232 dygn nu =9 fölet lever jävel i magen å jag tror de kommer bli en hel svart/brun hingst bebis.. pappan skimmel föder brun å mamman mörk brun med bar några vita hårstån på ett ben

Vad härligt, låter som jag valt rätt hingst. Min madam har gått medelsvår både hoppning och fälttävlan så hon har de kvalitéer som din unge har, så det kan inte bli annat än bra. När är det dags för din?

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 411
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka