En tråd för oss som väntar föl 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mitrolle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 636
  • Visningar Visningar 201 255
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Mina har gått 252 och 164 dygn och jag har inte drömt ett dugg :D Så det är nog inte alla förunnat ;)

Nja jag tror jag kände en spark en gång tidigare, men nu var det flera på rad så att säga, så nu gick det inte att ta miste!

jag har varken drömt ;) eller känt sparkar :mad: tror inte jag kommer få göra det heller.. tanten var INTE nöjd över att ha mig stående bredivid hennes höhög och känna på hennes mage :devil: .. så jag avstår och hoppas få se "det" leva rövare i magen senare istället

haha:p jo visst har de humör:P haha..
Nora e likadan, men efter ett tag så blir hon lite mer medjörlig:P

Stackare som har en sådan omedgörlig donna. Min kan stå och mysa i flera timmar när jag pillar på henne. :love: Hoppas att fölisen blir likadan.

Idag hoppades jag enormt att Nobel medför några vettiga hjärnceller till mitt knasiga sto...

Hon är nämligen helt galet rädd(?)/ upprörd över(?) (nånting iaf... ) andra hästar! Iaf sådana som står i en hage någonstans längs ridturen. :smirk:

Börjar bli aningens jobbigt när hon studsar på tvären baklänges i passage och trumpetar och backar ner i diken etc. bara för det står en stackars hästkrake någonstans... :mad:

Så jag hoppas det bara är hormoner och att beteendet försvinner efter fölning. Och att fölungen inte har fobi för andra hästar ;)

omedgörlig .... eller lite killig just i de regionerna. :smirk: Annars är det jäääätteemysigt o stå o mysa o knuffa på matte o få uppmärksamhet :D så vi får väl göra det istället.
Hon är lite speciell tanten men det är det som är hennes charm, tycker jag iaf... :angel:

Mitrolle: jag har en sån hemma också, igår var hon rädd för sig själv när hon burnade runt på stallplan mer i luften än på backen :devil: o hon är inte ens dräktig.... :eek: ;)

Jag ansluter mig med två dräktiga ston. Har skummat igenom hela tråden men inte hittat några halvsyskon till mina blivande fölisar. Den första på 221 dagar e. Looping-Concarneau-Trombon-Inge (36) och den andra på 179 dagar e.De la Gardie-Bonaparte-Cortez-Carriär.

Läste också om några som hade problem med att hästarna klättrade på väggarna i transporten. Jag har en sådan kille och allt han vill är att åka brett. Han står (nästan) som en träbock om jag ställer mellanväggen åt sidan.

Japp har väl med balansen att göra, syrran hade ett sto som ville åka brett.

182 dygn o en rejäl mage,ser konstigt ut på en i övrigt ganska smäcker häst:o:DInga sparkar än ...

Jag ansluter mig med två dräktiga ston. Har skummat igenom hela tråden men inte hittat några halvsyskon till mina blivande fölisar. Den första på 221 dagar e. Looping-Concarneau-Trombon-Inge (36) och den andra på 179 dagar e.De la Gardie-Bonaparte-Cortez-Carriär.

Johodå!!! Jag har ett sto dräktigt med Looping! ;)
Har ett helsyskon född i år också

ingen som har de bilderna man kan se fostrets utvecking? de som är otrevliga att titta på?

Jag kan länka till dem när jag kommer hem från jobbet,har sidorna under favoriter.

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 411
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka