En rastråd. Igen..

Sv: En rastråd. Igen..

Har egentligen inget bra förslag på ras då jag är frälst :love:

Men tänkte komma med tips på dalmatineruppfödare. Kolla in Mellanmöllan's
Har en kompis som har två hanhundar från den kenneln. Hon är kanonnöjd!
Har själv varken träffat dom eller "kollat upp" kenneln men det är ett namn att kolla upp iaf.

Men nu känner vi en tjej som har Dalmatiner från en riktigt bra kennel så då känns det enklare.

Oh skulle inte du kunna PMa mig namnet på den kenneln? Har ungefär samma kriterier som du inför nästa hund och har varit lite inne på dalmatiner men blivit avskräckt av att det verkar svårt att få tag i en vettig - så jag tar tacksamt emot uppfödartips! :laugh:

Har egentligen inget bra förslag på ras då jag är frälst :love:

Men tänkte komma med tips på dalmatineruppfödare. Kolla in Mellanmöllan's
Har en kompis som har två hanhundar från den kenneln. Hon är kanonnöjd!
Har själv varken träffat dom eller "kollat upp" kenneln men det är ett namn att kolla upp iaf.

:D
Jag är väl egentligen helfrälst också. Jämför alla andra raser med Camaro och då känns de flesta mindre roliga. Men jag kan ändå inte låta bli att fundera.
Dock vill jag ju allra allra helst ha en Camaro bebis :love:
Sen om det kommer bli av är ju en annan fråga..

Tack för tipset om kenneln iallafall, bra att ha i åtanke om det blir aktuellt! :)

Vill ni ha hjälp med dalmatiner kanske jag kan komma med lite tips, jag känner en del folk och har träffat massa prickar. Det finns en del hundar som har hudproblem, allergier och dyl, och tyvärr tar inte alla uppfödare det på samma allvar.

Ja just det, vi har väl pratat om saken förr?
Vi träffade ju en uppfödare här i närheten och jisses, snacka om oseriös. Typisk "nej men det finns inga problem" :grin:

Ja, vi pratade dalmatiner innan du skaffade RR ;)
Jag tror jag vet vem du menar, är inte särskilt imponerad av den uppfödningen. Varken mentalt eller hälsomässigt. Tyvärr.

Rasklubben har en hälsoenkät ute under det här året, som ska bli väldigt spännande att läsa när den är sammanställd. Jag hoppas att både valpköpare och uppfödare varit ärliga när de svarat på frågorna (och inte backat av rädsla för att stöta sig med någon), så att det finns någonting att börja jobba utifrån. Hudproblemen är ju svåra att arbeta med eftersom det inte är någoting som "syns" på samma vis (ex. hunddata).

En kompis som har RR är såklart också frälst i just den rasen, men hon skaffade en pinscher. Också en röd. Så nu får hon alltid höra "är det mamma och barn?". Trots att det är två hanar. :D Men iaf, pinscher säger jag helt enkelt. :p

En kompis som har RR är såklart också frälst i just den rasen, men hon skaffade en pinscher. Också en röd. Så nu får hon alltid höra "är det mamma och barn?". Trots att det är två hanar. :D Men iaf, pinscher säger jag helt enkelt. :p

Haha :D
Ja för den oinvigde kanske de ser lite lika ut, men ridgebacken är ju hundra gånger vackrare egentligen :love:
Ska hålla Pinscher i huvudet.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 697
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 896
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 844
Senast: Tiger tok
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 988
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka