En helt annan känsla med nr 2?!

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

MissJones

Är det någon mer än jag som råkat ut för det här?

Vid min första graviditet var jag konstant illamående, trött, deprimerad - you name it - från vecka 7 ungefär. Gick ner massor i vikt för att jag inte kunde äta. Trots det födde jag en helt sund, fin och alldeles underbar liten dotter :love: .

Nu är jag gravid igen, i v. 10, och känner absolut ingenting! Jo, kanske liiiiite antydan till illamående om jag äter alldeles för mycket. Liiiiiite spänningar i brösten. Annars mår jag som fina fisken!

Vad bra tänker ni nu! Jovisst är det! MEN nu har jag börjat fundera på om det kanske är något som är fel eftersom det är en sådan väsentlig skillnad mot förra gången.... Kanske dumt, men så är jag...

Är det någon annan som har liknande erfarenheter?
 
Sv: En helt annan känsla med nr 2?!

Jag mår lika bra nu som förra gången. Mycket beror det på goda råd från mamma när jag väntade första barnet. Jag äter däremot bättre och motionerar 1,5-2 timmar/dag för att hålla vikten i schack. Att jag dessutom har en hjälpsam och förstående karl underlättar en hel del.
 
Sv: En helt annan känsla med nr 2?!

Vad jag har hört så är alla graviditeter olika, inte bara från kvinna till kvinna, utan även från gång till gång. Man har ju inte exakt samma förutsättningar vid nästa graviditet.

Själv hoppas jag att en EV andra grav blir lika behaglig som den första! :)
 
Sv: En helt annan känsla med nr 2?!

Jag har också en annan känsla denna gång! Med första barnet mådde jag som en prinsessa! Kände knappt av att jag var gravid förrän sista månaderna. Denna gången har hittils varit superjobbig:mad:

Jag har kräkts i omgångar (men det börjar bli bättre nu), foglossning, huvudvärk, trötthet, järnbrist... you name it, och jag är bara i vecka 15, pust pust. Men det är det värt, jag tror inte man skall oroa sig!
 
Sv: En helt annan känsla med nr 2?!

Min mamma mådde mycket bättre när hon var gravid med min lillasyster än med mig har hon berättat. Jag hoppas att det kommer att stämma för mig med för jag mådde verkligen dåligt under min första graviditet.
 
Sv: En helt annan känsla med nr 2?!

Jag mådde väldigt dåligt under de tre första graviditeterna, kräktes både länge och väl. Har för mig det upphörde runt v. 22. Hade halsbränna osv.
Vid fjärde barnet kräktes jag bara två gånger och mådde relativt bra.
Foglossning hade jag vid samtliga.

(de tre första är pojkar och sist kom en tjej....)

Gira :banana:
 
Sv: En helt annan känsla med nr 2?!

Låter härligt!

Jag är också "begåvad" med en karl som din och DET underlättar, oavsett om man mår dåligt eller ej!!!
 
Sv: En helt annan känsla med nr 2?!

Det har du ju faktiskt helt rätt i, att förutsättningarna är olika! Så långt tänkte inte ens jag... :o
 
Sv: En helt annan känsla med nr 2?!

Stackars dig, jag kommer SÅ ihåg hur det var!! Örk!!!

Jag ska sluta oroa mig och istället se framåt! Det är det absolut värt!!!
 
Sv: En helt annan känsla med nr 2?!

Då är du ju ett lysande exempel på att det kan vara olika! Toppen! Det tar jag till mig!!
 
Sv: En helt annan känsla med nr 2?!

Ja, jag är nöjd för varje dag som går utan att "eländet" börjar. Det var verkligen inte kul alltså!

Du får hoppas du brås på din mamma helt enkelt :) !
 
Sv: En helt annan känsla med nr 2?!

Nej, uppenbarligen inte´:smirk: :angel: !
 
Sv: En helt annan känsla med nr 2?!

ingen av mina graviditeter har varit den andra lik, även säsång som jag varit i början eller slutet har påverkat posetivt eller negativt.
Men alla barnen är välskapta & mår bra :)
 
Sv: En helt annan känsla med nr 2?!

För mig var det tvärtom. Nr 1 mådde jag bra. Nr 2 var jag illamående de första 2 månaderna. Kunde knappt lyfta huvet från kudden, då spydde jag. I ditt fall tror jag det är helt normalt. Alla är vi olika.
 
Sv: En helt annan känsla med nr 2?!

Jag mådde jättedåligt när jag väntade våran dotter.
Mådde mycket bättre med grabbarna.....

Min man har en liten filosofi om det där.:bump:
Brudar börjar ställa till de redan från början..........
 
Sv: En helt annan känsla med nr 2?!

Då måste man ju säga att det nästan är bättre som jag har det, eller hur? Visserligen går jag bara och väntar på att eländet ska börja, men hellre det än att vara mitt inne i det!!

Jo, jag börjar inse att alla är olika. Inte minst efter alla svaren här på sidan!!!
 
Sv: En helt annan känsla med nr 2?!

Ställer till det redan från början... :mad::D , tja så kanske det är... Vi får välan se vad som infinner sig så småningen, kanske är jag böjd att hålla med om det blir en pojke... :angel:
 
Sv: En helt annan känsla med nr 2?!

Det är ju två olika graviditeter, så det är nog inte så konstigt om man inte mår som gången innan. Jag mådde superilla hela förmiddagarna med första, nu med andra mådde jag bara illa på kvällarna.

Sedan hade jag skyhögt blodtryck hela graviditeten med första, nu är jag med andra och är i v. 23, och ligger helt normalt.

Så det skiljer nog.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Skriver anonymt eftersom det fortfarande är ett känsligt ämne, men jag känner att jag behöver få ventilera mina känslor. Jag börjar...
Svar
16
· Visningar
3 313
Senast: utanensko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Hiss och diss del 5
  • Jämställt förhållande

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp