En fråga kring föl..

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Cairo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 44
  • Visningar Visningar 2 927
Sv: En fråga kring föl..

Storleken har ju ingen betydelse i detta. Du kan omöjligt ha haft hagar utan lera någon stans. Vid grinden blir det ju alltid upptrampat oavsett om hagen är stor eller inte. Eller vid foder platsen, samt vattnings platsen.

Vi har lagt ett jättebra underlag vid grindarna, så det blir aldrig lerigt där. ;)

Vet inte exakt vad det är.. det är stallägaren som fixat. :idea:
Det är någon form av grus överst och sedan har han grävt ner någon grej under marken.

Skitbra är det ju också! Vi har sedan flera grindöppningar så att de inte står och trycker vid enbart en.

Vi grusade upp vid grinden förra året i ena hagen. Den andra hagen blir aldrig lerig någonstans.:bump:

Samma dag eller senast dagen därpå (om det inte är snöstorm/drivis, men det är inte så vanligt här..:D) Hur länge de får vara ute beror på vädret.

Liknande trådar

Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 049
Senast: Freazer
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 730
Senast: ildiko
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 069
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård För tre dagar sedan fick ett sto i vårt stall ett gulligt stoföl. Problemet är att stoet vaktar fölet extremt med utfall mot alla som...
Svar
1
· Visningar
416
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka