e.Cagliostro, nån som har en sån?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Lord_Calvert
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 34
  • Visningar Visningar 4 231
Sv: e.Cagliostro, nån som har en sån?

Mmm, känner igen det där med traven...

Men faktum är att min Cosmo faktiskt har fått avsevärt mycket bättre trav sedan vi började rida regelbundet för dressyrtränare för tre månader sen. Det kommer väl aldrig bli någon flashig trav a la Grand Prix dressyrhästar, men han kommer säkert kunna hävda sig iaf upp till LA :)

Det viktiga är dock hur han är i hoppningen, och jag har aldrig suttit på en häst som har den inställningen som han har! Det är riktigt riktigt roligt! :bump:

Du kan väl mycket väl få en bra dressyrhäst efter en hopphingst.

Vi har en efter Cagliostro, ett sto på 183 cm, fick dressyrdiplom på treårststet. Hon är mkt vacker och trevlig men blir mkt pigg när hon hoppas. Mamman är e brilliant, hertigen och är inte alls lätt att ha att göra med. Men cagli ska ju ha en fantastisk ridbarhet, och han nedärvde detta till vår iaf.

Vi har en efter Cagliostro, ett sto på 183 cm, fick dressyrdiplom på treårststet. Hon är mkt vacker och trevlig men blir mkt pigg när hon hoppas. Mamman är e brilliant, hertigen och är inte alls lätt att ha att göra med. Men cagli ska ju ha en fantastisk ridbarhet, och han nedärvde detta till vår iaf.

Nämen hej Sandra ;) :D

Vi pratar om samma häst, och eftersom jag har ridit henne en del så kan jag slänga in lite bilder på henne ;)
Jag tycker hon har lite trist trav, galoppen är dock bättre.
Mer åt hopphållet än dressyr. Även om hon har en snygg sida så är det mycket häst att rida ihop i dressyren, och damen kan även sätta sig lite på tvären då. Ston :angel:

Athena, f.2000
Uppställda efter hopptävling
Trav
"mellantrav"

provred en 01a efter honom och häst med sämre trav får man ju leta efter ;) va som en bponny hahah, annars en mkt trevlig häst, lite för tung modell för mig bara! :)

Har du någon bild på din Cagliavkomma?

Här kommer några bilder från i våras :)

Cosmo_sara_alle_blogg.jpg

Katarina_foto_cosmo_sara2.jpg

Katarina_foto_cosmo_sara3.jpg

cosmoupps.jpg

Senast ändrad:

Han ser himla fin ut och hög. Mitt föl är nu 1 år och 3 mån och är nästan 1.60m hög.

Tack! :)

Mmmm, han är 180 cm. När jag köpte honom som treåring för två år sen var han dryga 170 cm, så han har växt en del på slutet också :) Men så länge han är mjuk och fin att rida och vi inte stöter på allt för mkt patrull så spelar inte hans storlek så väldans mycket roll :)

Vad har ditt föl för möderne?

Jobbade på ett stuteri som har många avkommor efter Cagliostro. Väldigt snygga hästar med bra huvud. Mest mot hoppning med en av dem hade riktigt bra gångarter också om jag inte minns alldeles åt skogen. Hon kvalade till Falsterbo också! :)

Tack! :)

Mmmm, han är 180 cm. När jag köpte honom som treåring för två år sen var han dryga 170 cm, så han har växt en del på slutet också :) Men så länge han är mjuk och fin att rida och vi inte stöter på allt för mkt patrull så spelar inte hans storlek så väldans mycket roll :)

Vad har ditt föl för möderne?

Fölets möderne är Calido I - Caletto I. Holsteinerstam 144 (Samma som Quidam´s Rubin)
Snart åker han ner till holland, så då har man nog sett han för sista gången.
Jag får skaffa mig god mailkontakt med ägaren så man får se hur hög han blir m.m.

Åh hjälp vad lik han var en Cagli avkomma som vi fött upp.. :o

Han är född 2001 men bara 162 cm i mkh!

Jo har en sen han var 3 år, kanske inte så lik på det kortet men som han ser ut i verkligheten är en kopia av hur din ser ut på fotot.. :)

Inte exakt samma tecken men ändå så himla lika.. kan inte förklara det.. trodde det var han..
Är ju bara uppfödare åt honom ägar honom inte men han står i stockholm också ;)

Bebisen.jpg

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 874
Senast: LiviaFilippa
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 202
Senast: linlar1
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 158
Senast: Johanna1988
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 784
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bilköp och hundbur
  • Akvarietråden V