Driftskostnad av elstängsel??

Ljulius

Trådstartare
Hej! :bump:
Har en liten fundering... Är det någon som har en aning om vad kostanden för att ha ett aggregat tickande kan kosta i el per år eller månad? :confused: I det aktuella fallet är hagen 1,5 HA om det är intressant...

Letar gård och kom att tänka på denna kostanden, ngn som har någon erfaenhet vad det kan kosta? Tacksam för svar...

Mvh Ljulius :bump:
 
Sv: Driftskostnad av elstängsel??

Vet inte exakt men i princip inget alls.. Mätte på vår sommarhage förra året och för månaderna maj-augusti blev det runt 5 kr...
 
Sv: Driftskostnad av elstängsel??

Dom aggregat jag har kikat på ligger mellan 10-18 W i, alltså som en liten svag glödlampa.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej!:) Jag skulle vilja starta en ideell förening eftersom det inte finns någonting där jag bor som har med hästar att göra (Jo i...
Svar
15
· Visningar
2 225
Senast: yennork
·
A
Foder & Strö Hej Foderanalysen har kommit och jag letade upp Nutrian på nätet,såg enkelt ut. Men vilka siffror från analysen ska jag använda...
Svar
8
· Visningar
1 511
Senast: Korven
·
Ekonomi & Juridik Flyttade från tidigare stall den 10/7, sista dag för flytt var den 31/7. Stått i detta stall sedan november 07. Ställt upp i ur o skur...
2
Svar
33
· Visningar
4 645
Senast: Niela
·
A
Foder & Strö Hej! Har letat runt lite bland alla inlägg men inte hittat riktigt det jag sökte. därför måste jag fråga en sak.. Om hästar i...
Svar
6
· Visningar
960
Senast: Wentona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp