Dressyrtömkörning shettisar

Apollo

Trådstartare
Nån som pysslar med det? Ska till Skövde i augusti och den stora internationella shettisutställningen tänkte jag och valde denna gren utöver att ställa ut. Brukar annars köra agility och tömkörda precisionen.

Några tips och idéer runt detta med dressyrtömkörning?
 
Nån som pysslar med det? Ska till Skövde i augusti och den stora internationella shettisutställningen tänkte jag och valde denna gren utöver att ställa ut. Brukar annars köra agility och tömkörda precisionen.

Några tips och idéer runt detta med dressyrtömkörning?
Det är ju inte särskilt avancerade program, så det viktiga är att ekipaget är prydligt och ponnyn är lydig. Noggranna vägar och rörelser utförda på rätt plats, som vilket dressyrprogram som helst.
 
Det är ju inte särskilt avancerade program, så det viktiga är att ekipaget är prydligt och ponnyn är lydig. Noggranna vägar och rörelser utförda på rätt plats, som vilket dressyrprogram som helst.
Ja vi har redan börjat träna:o lägger in övningarna då och då när vi jobbar. Ska bli väldigt roligt att få tävla något nytt.:D
 
Det är bra med träning!
Själv har jag bara deltagit i dressyrtömkörning en gång, för många år sedan - med en treåring under inkörning, så det gick väl sådär.. Jag tog det bara som ett träningspass på bortaplan.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 793
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 607
Senast: Juli0a
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 317
Senast: Farao
·
Övr. Barn Eftersom jag och barnens pappa är mitt i en separation är sommarplanerna obefintliga. Sitter dock och funderar på om jag och barnen...
2
Svar
24
· Visningar
2 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp