Vi har varit och tävlat igen, vad som troligen blir vår sista LB, för den här hösten i alla fall. Jag har varit sjuk en månad med lunginflammation bl.a. så jag har inte hunnit träna så mkt. Den sista veckan hann vi med två pass med lösgörande övningar, så nu börjar vi äntligen se ut "som folk".
Målet var att rida med honom framme för skänkeln, svänga med vikthjälper och bromsa i bara i magen. Övergångar sker också för vikthjälp och skänkelhjälp. Jag ser ju på filmen att jag rider med större hjälper än vad jag velat men det blir ju lätt så när hästen är spänd och inte helt lösgjord mentalt. Det sätter sig mest i skritten men även i t.ex. travvolter.
Jag hade som mål att rida över 70 % för jag har anmält mig till en LA och jag vill inte gå upp en klass för än vi har ridit över 70 % två gånger i rad. En gång kan vara en glad domare, men två gånger känns mer som att det är rätt nivå. Jag vill att han ska tycka att programmen vi rider är lätta.
Travprogrammet var jag inte jättenöjd med, tycker han är svår att öka på och när jag vill samla så slingrar han sig eller tappar drivet. Men galoppen fick vi fint betalt för. 76,4 % om jag plockar ut bara galoppen, med 8 på båda momenten med övergångar. Det var första gången det blev bra flyt i riktning framåt och inte någon bog som flöt ut i fattningarna.
Totalen landade på 71,167 så det var jag ganska nöjd med. Finns lite filmer på;
https://www.instagram.com/Amandafog/
Visa bifogad fil 100709