Dreglar boxer?

Sv: Dreglar boxer?

*kl*

Min boxertjej dreglar heller aldrig, förutom när de vankas mat.
Annars är hon väldigt torr å fin jämt!

Men ja håller med resten här, kolla upp, läs, hälsa på å studera hunden.
Va noga med kennel å kolla upp så mycket du kan bakom den kombination du är intresserad av, pga mycket sjukdomar osv.
De ja ser som mest negativt är att de är sanslöst dyra i försäkring.....min lilla jappe betalar ja 1800/året på, boxern 7000/året! Stor skillnad!! Men ja, de finns mkt sjukdomar som lurar oxå! =/

Men det är en mycket trevlig men tuff hund som verkligen kräver att man lägger ner tid å energi på den! Gör man de är det en underbar hund i alla lägen!
Men kärlek har de så de räcker å blir över!! =)

Ja, de här säger väl allt?
DSC_3480.jpg

2010079.jpg

DSC_8914.jpg

Januari2010069-1.jpg

DSC_0120-1.jpg

2010031.jpg

DSC_3375.jpg

Å en maaaaaaaassa pussar!
Sannabuffa.jpg

Senast ändrad:

Underbara bilder! :love:

Jag befinner mig inte i Sverige just nu, så har inte riktigt möjlighet att besöka uppfödare.

Tack för informationen om försäkringens kostnad, tråkigt att den är så dyr, men tråkigast av allt är ju anledningen varför den är så dyr...

Dom Boxrar jag känner är inte speciellt dräggliga.
O det finns uppfödare som värnar om rasen o får fram friska hundar.

Boxer slemmar och slafsar nog mer än just dreglar. När dom ätit eller druckit kommer dom gärna och torkar av sig på dina kläder, det sitter slemsletor upp till¨1,5meters höjd på väggarna så skaffa nåt som går att torka av att ha på väggarna, alltså inga fina tapeter. tygsoffa kan du glömma, det bör vara galon eller skinn som går torka av. Dina fönster kommer aldrig vara rena mer på insidan. Boxer är krävande hundar, verkar generellt ta lång tid på sig att växa upp och förstör under sin uppväxt otroligt mycket. de är skuttiga, glada, alerta, far överallt och är lekfulla. Det är ingen frisk ras. Ledproblem, hjärtproblem, andningsproblem, hudproblem... En boxer som inte vet sin plats kan bli rejält otäck om den tar över, ingen nybörjarhund.
detta är min bild av boxer.

Hmm min labbe dreglar mer än de flesta boxrar och jag har en dyr fin tygsoffa som har klarat sig hur bra som helst. Och mina fönster är bara skitiga på utsidan... Segt slem får han bara utomhus, "tiggarslemmet" rinner väldigt snabbt ner på golvet (eller i sambons knä).

TS: Om du har lite lagom ambitioner med din hund (boxer är ingen SM-ras) och har ett hyfsat fett sparkonto (bör man iofs alltid ha, även den friskaste ras kan bli sjuk) så säger jag KÖR! Jag har svårt att tänka mig en roligare hund än boxern om man är ute efter en aktiv kompis.

Tackar för alla svar! Givetvis har jag googlat en del, men vissa frågor är inte helt lätta att få svar på, och det är alltid intressant att höra andras erfarenheter.
Jepp, jag är medveten om att boxer är en brukshund, vilket är helt okej. Har någon här träffat någon boxer som visat agressiva tendenser? Många vänner har småbarn, boxer ska ju vara en (barn)vänlig ras. Mina föräldrar har haft hundar, jag är definitivt medveten om att hundarna inte själva läst rasstandarden i de flesta fall...Menar nu inte att det varit nån hund som varit agressiv, snarare tvärt om...:p

Det man kan tänka på när det gäller boxer är att de är ganska hårda i kroppen, så även om de är jättesnälla så kan deras svans tex göra att ett barn upplever det otäckt. Min barn som är uppvuxna med hund, tycker att kompisens boxer är ganska läskig eftersom han kommer upp i ansiktet på dem och knuffar omkull dem när han vänder sig... Men det är en snäll hund om än något hård att fostra. Det roliga med den var att husse hävdade att hunden var extremt svår, husse träffade en matte som på ett par månader fick hunden att uppföra betydligt bättre än vad husse hade lyckats med på tre år... :angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
5 102
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Jag ska inte skaffa hund. Nej, det ska jag alltså inte. Nix, näpp, nein. Inte alls. Men... Som förberedelse inför den dagen jag känner...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 820
Senast: Acto
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 309
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund Kanske skulle jag postat tråden på Förälder, men jag provar här. För att göra en lång historia kort så fick jag för snart ett år sen...
2
Svar
28
· Visningar
3 261
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• tämja halvvuxna katter
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈