Dräktigt sto som skvätter?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Nate
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 2 999
N

Nate

Vi har ett sto (inte mitt) i stallet som är dräktig sedan någon/några månader tillbaka. Och förra helgen när jag skulle ta ut henne så stod hon och skvätte mot valacken i boxen bredvid precis som om hon vore brunstig. Har dock inte sett något mer av det beteendet sedan den dagen.

Kan de hålla på så trots att de är dräktiga och därmed ej brunstiga eller är det läge att börja oroa sig?

Sv: Dräktigt sto som skvätter?

har också haft ett sto som skvätter trots att den är dräktig , så det är nog ingen fara

oroade mig oxå över detta o hörde mig för här.
Men min polle var dräktig och är fortfarande. Hon lyfter på svansen lite då o då.

Mitt sto skvätte förra gången hon var dräktig. Inte lika mycket som när hon brunstar, men hon skvätte tydligt.

ah, då är det inte helt kört då med andra ord. Ska hälsa dom det! Tack för svaren!

Inget att oroa sig för. ganska vanligt.

Har ett sto som skvätter alltid trots att hon är dräktig, och ett som iofs inte skvätter men som "brunstpiper" så fort en gammal valack närmar sig:angel:

Min 4åring gör också så någon dag här o där, första gången var hon strax över 30dygn och då bad jag veterinären komma ut o ULa för säkerhets skull men hon var dräktig :D

Då är det inte bara min.. Såg precis att min dräktiga gick och blinkade och lyfte på svansen, inget brunstkiss utan bara "torrbrunstar".. Blev lite orolig.. Men då är det kanske inte så ovanligt.. :crazy:

Igår när jag tog in mitt dräktiga arabsto ställde hon upp sig mot hingsten i boxen bredvid och skvätte och "blinkade". Hon hade också lite slem därbak.
När jag sedan släppte ut dem (hingsten går tillsammans med stona) tänkte jag att "nu ska han väl betäcka henne, hmmm, vi är framme i september..." Men icke, de var helt ointresserade av varandra och gick lika lugnt som de brukar.
Veterinären kommer i veckan, så jag ska nog be honom kolla henne i alla fall....

Igår när jag tog in mitt dräktiga arabsto ställde hon upp sig mot hingsten i boxen bredvid och skvätte och "blinkade". Hon hade också lite slem därbak.
När jag sedan släppte ut dem (hingsten går tillsammans med stona) tänkte jag att "nu ska han väl betäcka henne, hmmm, vi är framme i september..." Men icke, de var helt ointresserade av varandra och gick lika lugnt som de brukar.
Veterinären kommer i veckan, så jag ska nog be honom kolla henne i alla fall....
har med ett sto som gjorde så, hade hingst på lösdrift i sommras, och hon skvätte..men tog inte emot han, men hur reagreade ditt sto på det? Sparkade mot han elelr liknande?

Hon "gruffade" lite surt på honom när han kom för nära, pep lite och viftade irriterat med svansen. Men hon slog inte, var mest bara ointresserad. Idag verkar det vara helt som vanligt igen.

Liknande trådar

Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
39
· Visningar
3 601
Senast: jemeni
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 282
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
3 006
Senast: Ceta
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 654
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka