Dräktig !?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare _Emma_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 395
E

_Emma_

Det är så att att jag köpte Mitt sto Och hennes föl i juni,
Och nu dem två senaste veckorna Tycker vi här hemma att det ser ut som hon är dräktig,men jag vet inte det är ju inte så lätt och se kanske.
Så jag funderar på att Göra ett UL på henne,
Någon som vet vad det Kostar ?
Kommer veterinären ut och gör det ?

Skulle vara jätte tacksam för Hjälp :)

Sv: Dräktig !?

Vår vet kommer ut och tittar, vet ej vad de tar men det kostar väl allt melan 200-600 skulle jag tro.. Pratat med säljaren om hon blivit betäckt?

Det är så att att jag köpte Mitt sto Och hennes föl i juni,
Och nu dem två senaste veckorna Tycker vi här hemma att det ser ut som hon är dräktig,men jag vet inte det är ju inte så lätt och se kanske.
Så jag funderar på att Göra ett UL på henne,
Någon som vet vad det Kostar ?
Kommer veterinären ut och gör det ?

Skulle vara jätte tacksam för Hjälp :)
Lgg in ett foto på henne.
Ett från sidan, ett framifrån och ett bakifrån.

PÅ mitt sto syntes det inte att hon var dräktig förrän i månad 8 ungefär !

Jag skulle ta ut en veterinär och UL-a eller rektalisera

Tack för tipset på Hemsidan, har lagt in lite bilder där nu :)

http://www.pixbox.se/pic_show_id14882205.html

Det är lite svårt att se om hon är dräktig eftersom hon var väldigt väldigt mager när hon kom till mig men nu har jag fått upp henne lite, men lixom det att jag tycket att hon såg dräktig ut är när man kollar nära från sidan och när hon går ser hon bukig ut lixom det varggar från sida till sida. Och det kom så plötsligt, upptäckte det för ca 2 veckosen då jag tyckte hon blitt större nertill eller vad man ska säga .. :crazy: Vet inte redigt hur jag ska förklara ! Men det bästa sättet att få reda på det är väl att låte en veterinär får komma och kolla :smirk:

PÅ mitt sto syntes det inte att hon var dräktig förrän i månad 8 ungefär !

Jag skulle ta ut en veterinär och UL-a eller rektalisera

Nej precis det kan ju vara så på vissa.
Jo men jag får ta ut en vetärinär..

Syns int så bra på bilden hur hon ser ut. Men ensak som kan få henne att se större ut om magen är om hom börjar tunna av och tappa på ovansidan. Vilket inte är ovaligt med fölston så här års när betet börjar bli sämre. Dom får ganska lätt det som brukar kallas för hömage efter som dom är hungriga och äter mycket men inte får all den näring de behöver. Vet inte heller hur gammalt fölet är men troligen är fölet i den period just nu när det kräver som mest av sin mamma. Ett höglakterande sto kräver väldigt mycket och bra mat.

Syns int så bra på bilden hur hon ser ut. Men ensak som kan få henne att se större ut om magen är om hom börjar tunna av och tappa på ovansidan. Vilket inte är ovaligt med fölston så här års när betet börjar bli sämre. Dom får ganska lätt det som brukar kallas för hömage efter som dom är hungriga och äter mycket men inte får all den näring de behöver. Vet inte heller hur gammalt fölet är men troligen är fölet i den period just nu när det kräver som mest av sin mamma. Ett höglakterande sto kräver väldigt mycket och bra mat.

Nej jag vet det gör inte det tyvärr.
Okej,Så kan det med vara.
För hon får kraft grov och krossad havre sen får hon tillskott med vitaminer och miniraler. Sen får dem fri tillgång till hö..
Fölet är ca 6 månader gamal.

Men om hon blir större efter ett tag får jag väl ta hit veterinär =)

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 706
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 093
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 069
Senast: Ketrawzc
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 655
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka