Dödstrött, hur klarar man jobbet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dödstrött, hur klarar man jobbet?

Lägg din enerig på annat än att oroa dig.
Har du otur kommer tröttheten ersättas av illamående, som kommer ersättas av foglossning som kommer kompletteras med ständig hunger som kommer kompletteras med ryggont, knäont, mer foglossning, förvärkar och/eller problem med blodtrycket....

Jippie!:bump: Vad skoj det låter! Illamående har jag redan varit, mellan v 6 och 11 ungefär och jag hoppas innerligt att det inte kommer tillbaka, för det var ännu värre än nuvarande situation. Det enda som var bra var att jag inte jobbade då.

Jag tycker att det är lika kul som en tunna med skit att vara gravid, men man kan lika gärna släppa oron direkt.

:rofl: skönt att det finns fler som inte tillhör njutningsmaffian och livmodersmystikerna. Jag har 6 mån med sannolikt en hel del mer besvär framför mig, och är redan trött på eländet. Men hoppas på belöning i form av jättefin bebis när det väl är över. (Fast just nu verkar det osannolikt att det verkligen bor nån därinne).

Har du berättat på jobbet "borde" de ha förståelse.
Har du inte berättat? Då kommer du behöva berätta förr eller senare och då kommer de (troligen) att visa förståelse!

Jobbet vet och har förståelse, det är inte så att någon klagar på mig utom jag själv. Men faktum är ju att det är en tidsbegränsad anställning i projekt och gravid eller inte så måste jag presentera ett resultat när tiden är över (dvs om tre veckor). Det är det som stressa mig så. Men jag får försöka sänka ambitionsnivån.

Duktig flicka... hade aldrig kunnat föreställa mig att en graviditet skulle påverka mig så att jag inte kunde vara skärpt på jobbet...:o
 
Sv: Dödstrött, hur klarar man jobbet?

:rofl: skönt att det finns fler som inte tillhör njutningsmaffian och livmodersmystikerna. Jag har 6 mån med sannolikt en hel del mer besvär framför mig, och är redan trött på eländet. Men hoppas på belöning i form av jättefin bebis när det väl är över. (Fast just nu verkar det osannolikt att det verkligen bor nån därinne).


När jag stod på jobbet...illamående, nyspydd, fet som en gris, ont i hela kroppen... höfterna höll ihop envart tack vare foglossningsbältet.
När jag kom hem från jobbet kunde jag bara lägga mig i sängen för höfterna gjorde så ont. Satte jag mig i soffan kom jag inte upp igen :crazy:

...så säger en av mina arbetskamrater "Ååååhh!! Det ser så mysigt ut att vara gravid!! När jag blir gravid ska jag bli en sån där hurtig mamma, som filstjärnorna...som går på pilates, mammagympa och promenader"

Ja, tjéna... :crazy: ...tänk om man fick välja vilken sorts graviditet man skulle "drabbas av" :idea:

Men, bebisen är en underbar belöning. När du ser ditt lill* knytte har du glömt allt vad graviditetskrämpor och förlossningssmärtor heter och det är inte helt omöjligt att du snart vill göra om allt :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp