Detta måste ni se! (Isbjörn/draghund) =)

Disen

Trådstartare
Fick lite bilder i ett mejl av mamma precis: (Texterna stod i mejlet)

PB1.jpg

Norbert Rosings slående bilder av en vild isbjörn
som kommer över uppbundna slädhundar i vildmarken
i Kanadas Hudson Bay.

PB2.jpg

Fotografen var säker på att han skulle se slutet
på sina hundar när Isbjörn vandrade fram.

PB3.jpg

PB4.jpg

PB5.jpg

PB6.jpg

Isbjörnen återvände varje kväll denna vecka för att leka med hundarna.

"Innan man har älskat ett djur, förblir en del av sin själ oberörd."

--------------------------------------

Jag tyckte detta var underbart :D

Sv: Detta måste ni se! (Isbjörn/draghund) =)

Haha han blev kanske jätteglad över att få lite busigt sällskap :D

(Bilderna påminner väldigt väl om när min Camaro leker min sin kompis Zeke, en småtjock och lurvig golden. Det slutar alltid med att Zeke ligger på rygg i snön och Camaro står över och tittar ;))

Helt underbart! HELT totalt underbart! :love::love:

Underbara bilder!
En sak som jag tycker är lite märklig dock är att "Fotografen var säker på att han skulle se slutet på sina hundar när Isbjörn vandrade fram. " och de han gör är att slänga fram kameran?

Kommer det fram en isbjörn är det väl inte direkt att man kliver ut och jagar bort den bara sådär.
Däremot kanske skjuter den men han kanske inte hade något vapen eller man kanske inte får döda dom hursomhelst?

Tycker faktiskt inte det spelar så stor roll vad för historia som ligger bakom det här... Bilderna säger ju ändå mer än tusen ord:love: Underbara bilder!!

Man springer inte direkt ut och viftar med händerna om man ser en isbjörn, då kan man vara rätt säker på att få se slutet på sitt egna liv.

och skjuta isbjörnar för att rädda sig själv får man ju.. Men för att rädda hundarna, jag vet inte? kanske? Hur som helst så attackerade ju inte björnen.

Hur charmigt som helst att se faktiskt, att dom leker! Underbart:love:

Haha nej jag menade inte så, att han skulle försöka rädda sina hundar. Undrade mer varför han ville ha på bild hur hans hundar blev dödade eftersom det var det han trodde skulle hända..
Men ja det är ju egentligen strunt samma, bilderna är ju fantastiska hur som helst!

WWHA!!:eek: Det där trodde jag inte!!! Otroliga bilder. Vad stora isbjörnar ÄR!

Underbara bilder!
En sak som jag tycker är lite märklig dock är att "Fotografen var säker på att han skulle se slutet på sina hundar när Isbjörn vandrade fram. " och de han gör är att slänga fram kameran?

Björnen återvände ju i en hel vecka, bilderna kanske är från dag 2 eller 3. :)

inte lätt ju, de är ju små och lurviga kunde lika gärna vara småbjörnar, det lär ju vara ensamt på isflaken

Helt otroligt! Måste varit en mätt och belåten isbjörn...? Jag har aldrig sett nåt liknande, man blir alldeles ... ja, vaddå, knottrig :love:

Underbara bilder! Gissar väl dock att de flesta isbjörnar inte skulle bete sig så, men vet inte om de flesta skulle ha ihjäl hundarna heller för den delen?

Liknande trådar

Övr. Hund En forskare uppe vid Hudsons Bay i norra Kanada beredde sig på att förlora sina slädhundar då en isbjörn vandrade upp till hans camp...
2 3
Svar
49
· Visningar
26 012

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka