detta eviga räknande av veckor

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Theci

Detta eviga räknande..

Fattar noll.. vad då 5+1 veckoa osv??

Kan man inte bara säga att jag är i den och den månaden??

vad menas med vecka 4+ 0 osv????
 
Sv: detta eviga räknande av veckor

jo man räknar veckor just för att man ska kunna se hur utvecklingen går på ett mer effektivt sätt,man utvecklas jättemycket på en vecka.vecka 4 plus o,betyder alltså att man är exakt en månad i i grav. 0 står för dagen så man räknar nästan till och med dagarna...

jag är så dålig på att förklara men det är ungefär så...
 
Sv: detta eviga räknande av veckor

man förutsätteratt kvinnan har 28 dagars cykel och börjar räkna när man har mens (0+0) , vid ägglossning är man alltså i v. 2+0 och v.4+0 ärnär man "skulle" ha fått mensen... i v.5+1 så är du i v. 6 eftersom du har gått 5 fulla veckor och en dag... MEN BM räknar bara dom fulla veckorna så hon säger att du är i v. 5.... tillräckligt tillsnurrat??? :angel: till råga på allt så KAN man ju faktiskt ha ägglossning lite när som helst och brukar få flytta lite fram eller bak... :idea:
 
Sv: detta eviga räknande av veckor

:eek: jisses jag kommer nog bara säga att - du jag är på tjocken och det blir en överaskning när telingen tittar ut.. hahaha

men okey jag tror jag fattar..

så tex vecka 10+5 är alltså vecka 10 + 5 dagar??

Kan vi inte räkna timmar och sekunder oxå..

Vecka 10+5+23+3 mohahahaha
 
Sv: detta eviga räknande av veckor

tja nästan,men du för ju en beräknad förlossningsdag så det är väl oftast det man säger,men vet,nej det gör man ju faktiskt aldrig...

men när man är gravid och särskilt i slutet så är det just det man gör,räknar minúter och sekunder alltså....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är 22 år gammal och har varit sjukskriven i 4 år. Kraschade med ork, har fortfarande inte fått någon tydlig diagnos men läkarna...
2
Svar
36
· Visningar
4 315
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Ska på intervju imorgon på ett ställe som jag tidigare har jobbat på via ett bemanningsföretag. Bara 2 veckor vid två olika tillfällen...
Svar
9
· Visningar
687
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Min tik som blir 3 år om 2 månader blir så väldigt markerade mot yngre hundar när de är lösa. Är det "normalt" för en tik som är typ...
Svar
1
· Visningar
741
Senast: Fetaost
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kyla och snö är visst utlovat till senare i veckan. Då kanske det kan bli skönare att sticka ut näsan om det blir "vinterväder" i...
Svar
0
· Visningar
349
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp