Det bästa som hänt er!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Generalen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 1 945
G

Generalen

Som en spinoff på tråden "det värsta som har hänt er", som helt ärligt är väldigt ledsam att läsa (:cry:) så tänkte jag att vi kunde göra en där vi kan glädjas istället! :D

Så, vad är det bästa som hänt er i hundväg? Även resultatväg, dvs hundsport, utställning osv.
Bilder är givetvis önskvärda!

Shoot! :)

Sv: Det bästa som hänt er!

Alla framsteg med min Beauceron Focus är nog det bästa som hänt inom mitt hundliv. Att inte bara ta steg bakåt, utan framåt! :bow:

Våra första pris i Lydnadsklasserna och alla pokaler (trots att jag inte är någon pokalmänniska älskar jag varenda en av dom just för att det BETYDER något!)

Det är skillnad att lyckas med en hund som är normal i huvudet, mot att ta sig långsamt uppåt med en som inte har alla bitar på rätt plats!

fot1.jpg

Äsch! Det behöver ju inte vara "När jag vann SM". En bedrift som att kunna klippa klor, få tillbaka föremål eller bara en situation där man kände att hunden och en själv klickade är ju stort för någon! :idea:

För jag antar att TS inte bara pratade om bedrifter såsom att man måste vara uppflyttad till lydnadsklass Elit och ha 17 cert i spår ;)

:love:

Vilken julklapp!
Jag fick min shih-tzu tik i födelsedagspresent, under en period i mitt liv då jag mådde väldigt dåligt pga mobbing i skolan. Hon blev mitt ljus, och jag avgudar henne än idag!

Min hund har ända sedan han kom till mig som valp varit väldigt rädd och osäker i världen utanför hemmets trygga vrå. Det har bl.a. visat sig i att han verkligen "exploderat" vid de flesta hundmöten. Jag har haft hundar tidigare men ingen enda av dem har varit som denna. Han ställde mig verkligen på ruta ett igen! Jag lyckades aldrig ens identifiera det där ögonblicket precis innan han skulle få sitt utbrott - och när det väl var ett faktum var det för sent. Jag kunde inte få stopp på eländet utan det var bara att ställa sig och vänta till stormen lagt sig...

Så en dag för ca 1-2 år sedan så lyckades jag faktiskt stoppa honom i precis just rätt ögonblick innan han skulle ha farit i luften och blivit skogstokig för miljonte gången i ordningen. Idag fattar jag inte hur jag någonsin kunnat missa det! Det är nog det bästa som hänt i mitt hundliv! Jag kunde både höra klirret när den berömda 10-öringen trillade ner och även se ljuset när lampan tändes :idea: !!! Det blev inget utbrott den gången och våra promenader är numera betydligt lugnare :D.

Jag har två gånger i mitt liv känt en känsla som jag nog enbart kan beskriva som riktig lycka. Den ena gången var när jag köpte min häst och den andra när jag hämtade min valp. Så det är absolut det största i mitt hundliv. Jag hade längtat så länge efter att få tillfälle och ekonomi att köpa en egen hund, och efter många års ganska djup depression började jag se ljuset i tunneln. Plötsligt klaffade allt. Jag blev friskare, starkare och med mer livsgnista plus att jag kom in på universitetet = mycket hemstudier = mycket tid hemma med valp. Dessutom är vår gamla familjetik mormor till den här kullen vilket var extra roligt. Jag längtade så jag höll på att gå sönder, och resan upp till sthlm var oändlig. Dessutom var vi tvugna att sova över en natt där uppe innan vi åkte till uppfödaren för att hämta valpis. Ojojoj vad lång den natten var. :D

Om de 50 milen dit upp kändes som det tredubbla så kan jag säga att hemresan, med det lilla knytet i knät, kändes betydligt kortare. Min alldeles egna fina lilla kille. :love:

Här har vi precis packat in oss i baksätet på bilen inför hemfärden.
52942_1203323557.jpg

Han sov hela resan ner.
81707_1226581924.jpg

Ja, det där ögonblicket när man har sin alldeles egna valp i knäet, och allt ligger framför en, alla möjligheter och utmaningar - det är verkligen fantastiskt. :love:

Precis så var det när jag hämtade min lilla collievalp för nästan precis 12 år sedan. När hon låg där i mitt knä och vi körde hem genom den småländska snöstormen så upplevde jag en lyckokänsla som är svår att slå. Jag kan inte förstå att åren har gått så fort. Nu är hon en klok gammal tant som jag hoppas få behålla i mååånga år till.

Nu ska vi se...

Jag blev otroligt glad när jag insåg att min underbara, älskade Zala klarade av att möta okända hundar, gå fint i kopplet, komma direkt på inkallning.. Alla möjliga saker som hon inte alls klarade när jag träffade henne första gången. Att inse att den hund som ligger lugnt bredvid en i ett rum fyllt med okända hundar - när samma hund förut inte ens kunde möta en okänd hund utan att börja skälla och fnatta runt pga osäkerhet..

En gång har jag faktiskt börjat gråta av lycka. Flera här vet nog hur otroligt mycket jag älskar ovannämnda tik och kanske lika många vet att jag i över 2 år hade gått och önskat mig en valp med henne till mamma.. En cremefärgad skulle det vara, en tikvalp helst, eftersom jag brukar fastna för cremefärgade tikar. Kunde jag inte få en valp med Zala till mamma så ville jag ha min favorithane, Gens, till pappa. Gens och Zala parades. Jag hade möjlighet att köpa en valp.
Den 2a april i år så ringde telefonen och min vän (som då var på kenneln) sa att Zala höll på att valpa! Hon skickade sms och höll mig uppdaterad om vad som hade kommit. När sista valpen kom ut så ringde hon och sa att det verkade vara klart och att det kommit 1 fläckig tik, 2 gråa tikar och 2 gråa hanar. Jag var då liiite besviken eftersom jag så gärna hade velat ha en cremefärgad...
När jag sedan pratade med uppfödaren så berättade hon att en av de gråa tikarna var så ljus och såg så "smutsig" ut, att hon med största sannolikhet skulle bli cremefärgad. Då började jag grina :p

Den valpen är det bästa jag någonsin haft. Hon är fantastisk. Varje gång man vaknar bredvid henne i sängen är "världens bästa morgon" och tja.. jag kunde inte fått en bättre valp. :love:

Det måste väl ha varit när älskade Tootsie fick sina små valpar förra året, vilket gav mig världens bästa Bella (Belizzima) :D! Plus världens bästa Goliat, Aragorn och Iza (Izadora) :laugh:!
Bella är nu ett år och mitt största stöd i livet:love: <3

Valpisarna några dagar
24711592.jpg

Har ingen nyare bild på Bella, måste börja fota :)

har 2 saker:D

dels när jag fick min hund. Vi har 5 hundar hemma. den ena har alltid varit "min" hon har varit min följeslagare, det är bara mej hon kan arbeta med och jag är verkligen hennes värld (av olika anledningar) så när ja fyllde 17 så sa jag till mamma att det enda jag önskade mig var bella. Och mamma gav min ägarbytes papper på min födelsedag, då skrevs Bella över på mig och jag är blev hennes ägare! :love:

den andra var när jag och Bella vann våran första rookie tävling ( lydnad) vi hade fått precis under godkänt gränsen med 1-2 poäng och vi hade verkligen kämpat för att få saker att fungera. Jag var så nervös innan prisutdelningen jag var gråtfärdig jag ville verkligen få godkända poäng! det känndes som att det hade gått bra men jag var inte helt säker. så när dom ropade ut mig och bella som vinnare så sprutade tårarna på mig och alla runt om kring sa att det va så kul att se någon så överlycklig över att vinna :D

men alla stunder då Bella fungerar och är glad är underbara för mig, hon är ingen lätt hund och hon har en del spöken inom sig. Så alla stunder då det får framåt är guld värda

Senast ändrad:

Att få hjälp med att bryta min hunds jakt - och få henne mer fokuserad på mig.
Hade kämpat på själv i 3 års tid med svett och tårar och nu, när hon snart fyller 4, så har jag en hund som kan gå lös utan problem. Jag vet hur jag ska hantera hennes jaktinstinkt numera.
Vi har mycket roligare tillsammans nu än då!

En annan sak jag gläds åt är att vi klarat av ett första pris i Lydnadsklass 1. Kanske inte låter som nån stor grej, men just denna jakt har gjort henne jättestressad så hon har inte kunnat koncentrera sig nåt bra.
Så nu är det dags för tvåan. Jag vet att om vi inte klarar ett förstapris där så beror det på mig, att jag inte tränat henne tillräckligt eller på rätt sätt. Inte för att hon är stressad över dofter osv.

Hon är mitt allt, har hjälpt mig igenom en depression och står vid min sida nu när vi sörjer hennes "syster" som fick somna in för två veckor sen.

Det bästa som hänt mig i hundväg är när jag träffade på "Taggen". Åkte ner och skulle bara titta....
Var egentligen ute efter en vit och brun tik, men kom hem med en vit och svart hane!!!!
Han är solstrålen i mitt liv.
En så vacker, klok och social kille som dessutom gått hyfsat bra på utställning.
Men vi har en hemsida, kika gärna in www.midnightfantasymadmax.zoomin.se

Det är när jag fick se min Gizmo för första gången och när vi hämtade honom, jag log hela tiden, de va bara tur att man ha öron på sidan av huvudet så det inte delade sig på mitten.:love::love::laugh:

Och när PIRU, Krasux och Jadzid hjälpte mig med mina problem med Gizmo i Tripphult. Jag fick hem en helt annan hund och han är likadan här hemma nu med. Dom har förändrat mitt liv med Gizmo på ett helt otroligt sätt. Jag är vevigt tacksam.. Tack igen…:bow::bow:

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 286
Senast: valpköpare
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 814
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 353
Senast: lizzie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 899

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vilka raser passar in?
  • Falsterbo horse show byter namn
  • Bildtråd