Delägaravtal avelsto

bright_sara

Trådstartare
Hej. Hoppas att tråden kan ligga här, annars får ni flytta den. Håller på att skriva ett delägarkontrakt som gäller ett sto som endast ska användas till avel, och därmed inbegrips även eventuella avkommor. Tänkte fråga om ni kanske har lite koll på vad man bör ha med för att båda parterna ska veta vad som gäller så det inte bli något tjafs.

Sv: Delägaravtal avelsto

Du bör ha med vilka som ska stå för alla kostnader. Ditt sto kan ju behöva veterinärvård under eller efter dräktigheten. Vem ska stå för försäkringen? Vem kommer att äga fölet? Vill du ha pengar för att du lånar ut ditt sto för avel eller är det gratis för denna personen att låna ditt sto förutom de vanliga kostnaderna då?

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 988
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 093
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
679
Senast: Pilot
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 340
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈